Aviseringar
Rensa alla

Måltidsersättning?


Ämnesstartare

dörrhandtaget:

2 kg

rekomenderad hållbar nedgång är ju max 0.5 kg i veckan så så illa är det ju inte

skulle tro att ditt fel är att du antagligen äter fel eller tränar för lätt..

skriv gärna ner hur en normal ätdag ser ut och hur dina träningspass brukar se ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grön_apa:

rekomenderad hållbar nedgång är ju max 0.5 kg i veckan så så illa är det ju inte

skulle tro att ditt fel är att du antagligen äter fel eller tränar för lätt..

skriv gärna ner hur en normal ätdag ser ut och hur dina träningspass brukar se ut?

ok det visste jag inte =D ger ju lite hopp!

jag äter havregrynsgröt med russin och mjölk till frukost. en portion. sen lunch nån mat som man åt dagen innan. helt vanlig mat typ makaroner och köttfärssås och sånt. normal portion (3/4 tallrik ungefär)
sen nån macka till fika. senare vid ca 20.00 middga = vanlig mat i lika portion som lunchen.

(äter inget socker lr godis, men typ knarkar sötningsmedel)

träningen är styrka 1-1,5 timme på mån, ons, fre.
gympa = aerobicspass på 1 timme, på tis och tors.

ibland när jag blir ivrig med att vilja se resultat tar jag 3 dagar gympa och 2 dagar styrka.


   
SvaraCitera

dörrhandtaget:

mjölk

Byt ut mot sojamjölk.

dörrhandtaget:

helt vanlig mat typ makaroner och köttfärssås och sånt. normal portion (3/4 tallrik ungefär)

byt ut till fullkornsmakaroner och till sojafärssås (där du t.ex kan ha i morötter och ärtor så det blir nyttigare)

dörrhandtaget:

sen nån macka till fika. senare vid ca 20.00 middga = vanlig mat i lika portion som lunchen.

Ät grova mackor eller en frukt och ingen mat/kaffe efter 18.00 är mitt förslag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

ok det visste jag inte =D ger ju lite hopp!

det är förståss individuellt men om man går ner för snabbt så är det lätt att man går upp igen sen..

du tränar en del styrka och jag tror att du var ganska otränad innan (+17 kg på 2 år) så du kan ha lagt på dig en del muskler och därför inte ha gått ner så mycket i vikt

andra fel som du kan göra..
du äter fel(följer du kostcirkeln (1/3 av kolhydrater(pasta potatis ris) 1/3 grönt 1/3 protein(kött, linser osv)))

du äter färdiglagad mat(sån man köper i affären och värmer i mikron(ofta mycket socker och fett))

russin innehåller väldigt mycket energi.. tänk på det

du tränar för lätt(väldigt vanligt bland tjejer på gym. dom "vill inte få för mycket muskler" du ska vara rejällt trött då du går därifrån

du tränar men rör inte på dig i övrigt (att gå en km förbränner lika mycket som att jogga en km(nästan iaf))

att du (om det är som jag tror var ganska ovältränad innan) orkar träna 5 dagar i veckan är ett tecken på att du tränar lite för lätt


   
SvaraCitera

tweegy:

äta middag vid sex-tiden

Det är väll rätt rude att äta och knulla samtidigt... [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

och ingen mat/kaffe efter 18.00 är mitt förslag.

är man bara ute efter att gå ner i vikt så kan det där fungera men vill man bli vältränad så är det idioti

lilasmet:

sojafärssås

man kan ha morötter och ärtor i vanlig köttförssås med


   
SvaraCitera

grön_apa:

du tränar för lätt(väldigt vanligt bland tjejer på gym. dom "vill inte få för mycket muskler" du ska vara rejällt trött då du går därifrån

Jag saknar att gymma,va så härligt att gå dit typ 6 på morronen på sommarlovet,träna ett par timmar och bli sjukt trött och sen gå hem och lägga sig med datan i sängen.[sad]


   
SvaraCitera

grön_apa:

är man bara ute efter att gå ner i vikt så kan det där fungera men vill man bli vältränad så är det idioti

tweegy:

viktminskningen

grön_apa:

man kan ha morötter och ärtor i vanlig köttförssås med

ja, men kött innehåller massa äckligt fett och är trögt för magen. sojafärs är mycket smalt.


   
SvaraCitera

grön_apa:

(följer du kostcirkeln (1/3 av kolhydrater(pasta potatis ris) 1/3 grönt 1/3 protein(kött, linser osv)))

Tror du menar tallriksmodellen. Den är inte riktigt uppdelad i tredjedelar heller. Proteindelen är lite mindre än en fjärdedel och de andra delarna är ungefär lika stora.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grön_apa:

att du (om det är som jag tror var ganska ovältränad innan) orkar träna 5 dagar i veckan är ett tecken på att du tränar lite för lätt

jag tränade 2-3 ggr i veckan innan i ett halvår. jag orkar knappt 5 ggr i vekcan, men tvingar mig. jag cyklar o går överallt förutom träningen. så jag tycker jag sköter d rätt bra, men ändå..

bra tips iaf =)

lilasmet:

ja, men kött innehåller massa äckligt fet

allt kött innehåler inte massa fett. kyckling, kalkon, och nötfärs är ju magert


   
SvaraCitera

jag ska snart testa nutrilett intensiv kur i 2 veckor. Då byter man ut alla måltider. Jag kan berätta hur det gick sen om du vill ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WooHoo:

Jag kan berätta hur det gick sen om du vill ?

ja, gärna.

var kan man köpa nutrilett? någonannanstans än över internet?


   
SvaraCitera

Tözen:

men för att vara seriös,om man överväger att äta sån måltidsersättning som nutrilett och sånna från ica så har man verkligen inga smaklökar för man får grova spykänslor av

Barsen är ju skitgoda, påsarna är däremot inte särskilt goda.


   
SvaraCitera

Are you morbid:

Barsen är ju skitgoda, påsarna är däremot inte särskilt goda.

barsen är goda ja,och påsarna ger en kväljningar och man kan likagärna inte äta dom för d känns inte som nån skillnad.


   
SvaraCitera

tweegy:

ja, gärna.

var kan man köpa nutrilett? någonannanstans än över internet?

okey jag ska nog börja på lördag tror jag.. så du kan läsa min blogg som jag har på den här sidan om du vill veta hur det går för mej. .xD

man kan köpa det på typ alla mataffärer.. 😛


   
SvaraCitera