Aviseringar
Rensa alla

Maltodextrin?


Ämnesstartare

Hade tänkt beställa maltodextrin på 5 kg för viktuppgång. Vet fan inte hur mycket vatten/pulver man ska ta. Har en "tillskotts" flaska som rymmer
600 ml/20 OZ .
Väger 53 kg och är 170 cm lång och har det mesta fettet på låren, rumpan och brösten typ (just in case of). Nej jag kommer inte att bli en fettis och kommer inte överdosa, händer nått så har jag ju mamma och flera syskon som säger till, bara OM. Vill bara upp några kilon, vet att maltodextrin inte är matersättning. 

Hur som helst så hade tänkt ta en "sipp" på morgonen,efter skolan med mat och ca 30 min innan läggdags. Kommer att styrketräna (hemma) obviously, (promenerar till skolan i 15 min också).Har muskler faktiskt,ville bara tilläggaRullar ögonen Nu till min fråga, hur mycket ska jag ta från både pulvret och vatten?


   
Citera
Ämnesetiketter
mens
 mens

Havrebaserade drickyoghurtar före och efter måltider är nog bättre. Det finns så mycket lurendrejeri i kosttillskottbranschen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
Havrebaserade drickyoghurtar före och efter måltider är nog bättre. Det finns så mycket lurendrejeri i kosttillskottbranschen. 

Yoghurt är ju tjockt så no thanks, skulle ej kunna dricka yoghurt 3 gg om dagen varje dag. Ska dom lura mig med kolhydrater? Trött Det är inget speciellt jag är ute efter bara snabba kolhydrater.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att gå upp i vikt så måste du ju ligga på kaloriöverskott. Ett kilo fett ligger på 7000 kalorier. Du vill gå upp några kilon, typ 3 kg då. 21 000 kalorier totalt i så fall. Om du har ett energiöverskott på 500 kalorier per dag så kmr du nå 3 kg på 42 dagar. 

Eller så går du upp i vikt med muskler vilket ser snyggare ut.
(Antar det är därför du vill gå upp i vikt? För att se snyggare o kurvigare ut.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
För att gå upp i vikt så måste du ju ligga på kaloriöverskott. Ett kilo fett ligger på 7000 kalorier. Du vill gå upp några kilon, typ 3 kg då. 21 000 kalorier totalt i så fall. Om du har ett energiöverskott på 500 kalorier per dag så kmr du nå 3 kg på 42 dagar. 

Eller så går du upp i vikt med muskler vilket ser snyggare ut.
(Antar det är därför du vill gå upp i vikt? För att se snyggare o kurvigare ut.)

Ja jag vet det. Jaha okej tack, men vet faktiskt inte hur mycket jag äter men går faktiskt upp i vikt . Alltså jag äter ändå ganska mycket, blir ofta kallad tjockis hemma typ lol. Nu undrar ju säkert vad är mycket? Jaadu en bra fråga.

Jag kommer ju att träna medans jag jag dricker malton, kan ju inte styrketräna på gym (14år) och ska absolut inte gymma med min mamma eller syskon, så det får bli hemma. Så kommer att gå upp med fett och muskler inte bara dallrig kropp. Min mage är ju ganska platt ,smal midja,större lår och breda höfter så tror att fettet lägger sig mest på låren och lite överallt of course(får jag hoppas på). 


   
SvaraCitera
mens
 mens

H.ODST:

Yoghurt är ju tjockt så no thanks, skulle ej kunna dricka yoghurt 3 gg om dagen varje dag. Ska dom lura mig med kolhydrater? Trött Det är inget speciellt jag är ute efter bara snabba kolhydrater.

Drickyoghurt är inte speciellt tjockt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

Drickyoghurt är inte speciellt tjockt

Jaha den, den verkar knappast ha något fett i sigTrött


   
SvaraCitera
mens
 mens

H.ODST:

Jaha den, den verkar knappast ha något fett i sigTrött

lägg ned den där attityden tack. du får väl kolla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

lägg ned den där attityden tack. du får väl kolla.

Attityd? Vad är det med dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

H.ODST:

Jag kommer ju att träna medans jag jag dricker malton, kan ju inte styrketräna på gym (14år) och ska absolut inte gymma med min mamma eller syskon, så det får bli hemma. 

Vadå kan inte styrketräna på gym? Jag har styrketränat sen jag var 13. 
Både Friskis som jag är på nu, och Nordic Wellness som jag ska byta till har 13 gräns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

 Friskis och Nordic Wellness.

Jaa juste friskis och svettis, Nordic Wellness okej tack dåa!


   
SvaraCitera
mens
 mens

H.ODST:

Attityd? Vad är det med dig?

den"Trött"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

den"Trött"

Förlåt för att jag uttryckte hur jag kände mig när jag läste vad du skrev," Glad"*


   
SvaraCitera