Aviseringar
Rensa alla

Mamma ..


Ämnesstartare

Min mamma har varit alkolist i 6 år nu, som jag fick reda på för inte så länge sedan. Det tog verkligen hårt på mig och min bror. Mina föräldrar har varit skilda i 5 år och nu har jag fått förklaring varför pappa ville skilja sig från mamma. Han orkade inte med hennes beroende och egoism. Jag har lidit över mammas beteende i flera år nu men har aldrig riktigt förstått att hon har haft problem.

Dagen efter nyår fick jag ett samtal av mammas kille, att hon var vräkt. Vräkt från lägenheten! Jag tog det som en chock, grät och mådde allmänt dåligt. Mamma ringde aldrig utan skickade bara sms att JAG skulle ringa. Varför kunde hon inte ringa själv? Mamma ringde inte ens till pappa och sa hur läget var UTAN skickade ett jävla mail. Ett spydigt mail sa pappa. Vilket gjorde att pappa blev rasande. Han har försökt ringa henne men mamma vägrar svara, jävla fegisen.

I söndags åkte jag och min bror för att hämta våra grejer i mammas ex lägenhet. Där var hon och mammas kille .. mamma och jag sa knappt något till varandra. Fick reda på att hon bodde i ett såkallade "hus för misshandlade kvinnor" eftersom att det inte fanns något annat ställe för henne att bo på. Aja .. det var nog det vi pratade om. Knappt inge mer. Våran katt har de sålt utan att säga något ..jahapp.

Senare på söndags kväll pratade min bror med mig och sa hur det har varit för mamma under ett tag. Att hon söp upp alla pengar hon hade fått från skillsmässan .. vilket var 1 miljon! Så skulden till han som ägde lägenheten var enormt, så ägaren hade inget val än att sparka ut henne .. GAAAAAAAH fan va jag orkar inte med henne. Hur kunde hon vara så dum? Vara en sån jävla egoist?

Aja .. något som känner igen sig? Lider verkligen av detta. Har bara pratat med 2 vänner om detta och inom familjen såklart. Min pappa vet dock inte att mamma hade supit upp alla pengar .. min bror och jag vill helst hålla det hemligt för honom.

Sorry också om jag stavar som en kratta, gilla läget!


   
Citera
Ämnesstartare

Sedan om ni har några frågar.
Fråga på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

gilla läget!

Äh förlåt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din mor borde börja med att söka hjälp för sina alkoholproblem och om hon inte vill ska ni tvinga henne till att göra det. Att ha en förälder som är alkoholist är inget vidare. Been there, done that..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Lundi: gilla läget!

[rolleyes]

Stephen:

Din mor borde börja med att söka hjälp för sina alkoholproblem och om hon inte vill ska ni tvinga henne till att göra det. Att ha en förälder som är alkoholist är inget vidare. Been there, done that..

Hon har sökt hjälp, har min pappa berättat. Men det har aldrig riktigt hjälp. Sedan så tog hon det lugnt med alcoholen när det var barnhelg. Annars så passade hon på :/ Vi barn borde inte lägga ansvaret över henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

Hon har sökt hjälp, har min pappa berättat. Men det har aldrig riktigt hjälp. Sedan så tog hon det lugnt med alcoholen när det var barnhelg. Annars så passade hon på :/ Vi barn borde inte lägga ansvaret över henne.

De är ju positivt att hon tog det lugnt när hon hade er iaf. Om det inte har hjälpt så har inte haft tillräckligt mycket motivation, inte velat sluta till 100 %. Men det är bara att fortsätta kämpa o inte ge upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

De är ju positivt att hon tog det lugnt när hon hade er iaf. Om det inte har hjälpt så har inte haft tillräckligt mycket motivation, inte velat sluta till 100 %. Men det är bara att fortsätta kämpa o inte ge upp.

Jag hoppas att det löser sig för henne. Hon har i alla fall tappat vårdnaden om mig och min bror. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

Jag hoppas att det löser sig för henne. Hon har i alla fall tappat vårdnaden om mig och min bror. :/

Glöm inte bort att ni måste stötta henne, alla i hennes närhet bör göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

Glöm inte bort att ni måste stötta henne, alla i hennes närhet bör göra det.

Ja, men just nu behöver jag verkligen få en paus från henne :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Äh förlåt

Chilll!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

Ja, men just nu behöver jag verkligen få en paus från henne :/

Det förstår man ju men säg inte upp all kontakt med henne, det gör de ju bara värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

Chilll!

Men så säger du bara! ><


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

Det förstår man ju men säg inte upp all kontakt med henne, det gör de ju bara värre.

Det hade jag absolut inte tänkt.
Hon betyder jätte mycket för mig och är ibland världens bästa. [smile]

Tickstart:

Men så säger du bara! ><

Tyvärr .. JA!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

[sad]

mh :/


   
SvaraCitera