Aviseringar
Rensa alla

Mamma eller Pappa?


Ämnesstartare

Jätte fina. [tired]


   
SvaraCitera
smisk

Mamman. Ett svagt psyke är lättare att hantera än alkoholism.


   
SvaraCitera

Jag hade valt Mamman, hällre henne än en alkoholist.


   
SvaraCitera

Om du har att välja mellan en förälder som är alkoholist och en mamma som inte finns där för dig så känner iaf jag att det inte funkar. Har du kontakt med någon på Bup t.ex.? Eller någon annan som kanske kan hjälpa dig att få till ett samtal med dina föräldrar och antingen soc eller Bup. du har ju rätt till en hemmiljö där du trivs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mamii


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget låter ju bra. Stackars. Men som ngn nämnde så blir det nog enklare rent praktiskt att bo hos din mamma iom att din pappa som sagt nog inte får det lätt att försörja dig : (

Kram på dig hoppas det löser sig : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mamman, om hon är duglig i övrigt?


   
SvaraCitera

usch då.

flytta hemifrån, elr bo hos någon kompis som bor själv. elr ngt?

beror på hur gammal du är..


   
SvaraCitera

Hmm ne det låter inte kul..men egentligen så är det ju du som måste bestämma på egen hand var du känner dig tryggast och trivs bäst..men jag säger som nån innan mig sa ,vf skulle du inte kunna bo hos båda? jag bor var annan månad hos varje och det funkar asbra[y]


   
SvaraCitera

Bo hos din mamma.
Inte bara har hon ett jobb så hon kan försörja dig, hon behöver dessutom ditt stöd. Tror du inte hon känner sig mer misslyckad om du väljer att bo hos en alkoholistpappa istället för henne? Vi har alla svåra tider i livet~


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaptenkrok:

Mamma:jobbar 24/7 hon är lite mentalsjuk,typ om nån i jobbet prata om nåt så tror hon att dom snacka skit om henne,hon kommer hem och gråter och berätta för mig,och det är väldigt jobbigt för mig.

Låter som att hon har det jobbigt. Bo hos henne. Mor min har det också svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Mamman. Ett svagt psyke är lättare att hantera än alkoholism.


   
SvaraCitera

bo hos båda då?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armageddon:

bo hos båda då?!

Det är nog inte alltid så lätt att bo på två olika ställen när man är ung studerande...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle tagit mamman, både för din och för hennes skull.


   
SvaraCitera