Aviseringar
Rensa alla

Mamma gav sitt liv, för att skapa nytt


Ämnesstartare

Jag kände inte min mamma, pga att hon dog under förlossningen.
Hon visste så väl att hon inte skulle klara av förlossningen.
Hon var nämnligen för ung för det. inte mogen i utvecklingen för en förlossning. Hon var 13.
Hur jag vet vet det, var för att min pappa har berättat det. ihop med hur, när var, och sånt.
Jag har aldrig berättat det för någon, inte för att jag saknar min mamma för lite, nä, tvärtom faktiskt, jag gillar inte att snacka om sånt som gör mig nerdämpad.
Jaja, jag uppskattar det hon gjorde.
Hon gav sitt liv, för att kunna ge mig ett liv.
Min pappa är alkholist, sedan 3 år sedan.
Han är 30. Min mamma skulle idag fylla 26.
Så, jag har en död mamma, en alholist till pappa och inga vänner. Jag är ensam. I det allra mörkaste mörker. I det oändliga universum, i rymden, I svarta hålet som aldrig kan släppa taget om min lealösa och livlös kropp.

Jag kanske bara behöver en vän.
Den enda vännen jag har är psykologer.
Fast, kan man verkligen kalla dom vänner? Dom ställer bara frågor, nickar och antecknar, för att sedan göra sin egna lilla uppfattning om mitt liv. Nä, det är ingen vän.
En vän är någon som lyssnar på mina problem, men oxå kan delamed sig av sina. Dom ska inte behöva anteckna ner mitt liv, det är den som ska vara ljuset i mörkret i mitt liv. den ska vara en del av det.

Jag kan antingen forsätta mitt lilla liv som ensamvarg,

Eller faktiskt bara sluta det. Gå ifrån det tomma vakuumet jag lever i, osynlig och nertrampad.


   
Citera

Det kommer nog att ordna sig, ska du se!


   
SvaraCitera

Varför har du inga vänner?


   
SvaraCitera

med tanke på att din mor "gav" sitt liv för dig så är du skyldig att leva ditt/hennes till fullo [cute] fight for your life


   
SvaraCitera

kram genom datorn. vänner finns!


   
SvaraCitera

stackars dig! hoppas du får en riktig kompis, annars kan du väl be psykologen berätta om sina problem så den blir mer som en kompis?


   
SvaraCitera

Har du berättat för psykologen som din fars alkoholvanor?


   
SvaraCitera
time
 time

Litenponihest:

Eller faktiskt bara sluta det.

Gör inte det. Det finns mycket fint i världen, om du kämpar för att hålla dig kvar. Man kan alltid hitta ljuset i mörkret som du beskrev. Lycka till [smile]


   
SvaraCitera

Fan va hon måste ha ångrat sej, när hon såg hur du blev! värdelös gnällig skit unge gå och ät spenat å skaffa dej ett liv!


   
SvaraCitera

YaBasta:

Fan va hon måste ha ångrat sej, när hon såg hur du blev! värdelös gnällig skit unge gå och ät spenat å skaffa dej ett liv!

Rätt värdelöst att stava som ett tard när man försöker provocera, inte ens "skit ungen" särskrev.


   
SvaraCitera

pannkaka:

Rätt värdelöst att stava som ett tard när man försöker provocera, inte ens "skit ungen" särskrev.

[love] Tillsammans kan vi rena sverige från felstavningar!


   
SvaraCitera

Du kommer att få vänner, tro mig, kanske när du börjar högstadiet eller gymnasiet? Annars så kan du ju försöka börja med någon hobby och gå med i en förening så att du träffar likasinnade.


   
SvaraCitera

Hang in there sunshine!

Konkreta saker du kan göra för att förbättra ditt liv:

- Tala om för psykologer och socialen om din pappas beroende.

- Tala med din pappa om det och lägg fram hur det får dig att må.

- Börja umgås med folk! Prata med folk du stöter på i livet och var bara avslappnad så kommer du få gott om vänner.

- Lär dig älska dig själv och ditt liv!

- Känn ingen börda över din mammas död. Det var hennes beslut att ge upp sitt liv för att du skulle få leva och det finns ingen anledning att du ska känna skuld inför detta. Jag kan knappast tro att det kan varit vad din mamma hade velat.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Annars så kan du ju försöka börja med någon hobby och gå med i en förening så att du träffar likasinnade.

Tycker detta är ett jättebra tips om du vill träffa nya människor! [y] Jag har träffat många vänner genom både träning, genom mitt fackförbund (lite svårt när man är 12 kanske, men som exempel på en förening), genom politiskt engagemang, kurser jag gått, och andra saker där man gör något tillsammans och lär känna varandra. Har du inget sådant du är intresserad av?

Sen finns ju också sociala mötesplatser som t.ex. Ungdomar.se, har många bra vänner jag träffat här också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

Fan va hon måste ha ångrat sej, när hon såg hur du blev! värdelös gnällig skit unge gå och ät spenat å skaffa dej ett liv!

Tyvärr hjälper inte spenat, för det är pappas älskingsmat.


   
SvaraCitera