Aviseringar
Rensa alla

Mamma låter inte mig leva!


Ämnesstartare

Hej! Jag är 17 år gammal och bor hemma med min mamma och med mina små syskon. Tyvärr så har jag och mamma haft vissa problem med varandra pga att hon inte gillar min kille. Vi hade gjort slut och hade inte setts på en hel månad och då var mamma en ängel mot mig men sen när jag och killen blev tillsammans igen så ändras hon helt och hållet.

Nu har mamma satt upp regler för mitt förhållande som om hon vore inblandad. Här kommer några regler:

1. Om jag ska vara tillsammans med honom så måste jag flytta hemifrån.
2. Jag får bara sova hos honom antingen lördag eller fredag.
3. Får inte träffas under vardagarna.
4. Jag får inte prata med honom via skype föra då dampar hon helt o hållet.

Detta känns inte bra, jag kan inte vara lycklig och jag mår inte bra. Jag är fängslad!

Jag har funderat på att prata med socialen och berätta hur jag har det hemma och fråga ifall jag skulle kunna få en lägenhet under tiden jag får min egen liksom, för att det känns inte bra att vara kvar hemma.

Så frågan är ifall jag pratar med socialen skulle dem kunna hjälpa mig eller skulle dem bara kolla bort och säga skaffa ett rum där du kan bo i eller något sånt?

Tack för svar [smile]


   
Citera

varför gillar inte din mamma din kille?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mamma beter sig som förr i tiden liksom. Hon säger att hon märker när en person är elak, snäll, lat, positiv, negativ osv bara hon ser personen. Hon har aldrig gillat honom eftersom han är tyst av sig och är vågar inte säga mycket.
Mamma kan inte svenska och min kille kan inte spanska så mamma har aldrig kunnat prata med honom..

och hon pratar om honom som om hon har kännt honom i hela sitt liv.


   
SvaraCitera

flower:

1. Om jag ska vara tillsammans med honom så måste jag flytta hemifrån.

Varför sätter hon då regler som förutsätter att du bor kvar hemma då? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Varför sätter hon då regler som förutsätter att du bor kvar hemma då? [tard]

Varför? jo, för att hon vill ha kontroll över mig och allt som har med mig och göra. =/


   
SvaraCitera

flower:

Varför? jo, för att hon vill ha kontroll över mig och allt som har med mig och göra. =/

Men hon visar ju bara hur oseriös hon är med sina regler om hon ena sekunden säger STICK HÄRIFRÅN!! för att nästa sekund säga "du får inte träffa honom då o då, du får inte prata i skype"? Slår hon dig eller låter bli att ge dig mat, eller nåt? Isåfall har jag svårt att tro att soc skulle hjälpa dig, fast jag vet inte.


   
SvaraCitera

flower:

Hon har aldrig gillat honom eftersom han är tyst av sig och är vågar inte säga mycket.

det är ju inte samma sak som att vara elak :/

flower:

Så frågan är ifall jag pratar med socialen skulle dem kunna hjälpa mig eller skulle dem bara kolla bort och säga skaffa ett rum där du kan bo i eller något sånt?

ja vet faktiskt inte..
haha bra svar :)..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag vet men mamma är så.. -.-
och det får mig att bli jättesur eftersom hon tror atthon alltid har rätt men egentligen så har så fel! :/

Barfota:

ja vet faktiskt inte..
haha bra svar :)..

Hahaha, aa hjälper mycket! xD [wink]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är han mer än 5 år äldre än dig? Går han på soc? Snusar han? Kör han Epa traktor/Volvo 240?

Annars bekräftar detta min teori om att alla spanjorer är jobbiga och högljuda.


   
SvaraCitera

flower:

Så frågan är ifall jag pratar med socialen skulle dem kunna hjälpa mig

Hahaha, "MIN MAMMA GILLAR INTE MIN KILLE, GE MIG EN LÄGENHET!!!" kommer inte att fungera hos soc. [crazy] Vet folk som har varit i princip hemlösa, haft JÄTTEDÅLIGA familjeförhållanden med fysisk- och psyisk misshandel, haft missbrukarförädrar och ÄNDÅ inte fått hjälp (mer än en klapp på axeln och ett "Du hittar nog någon att bo hos!"). Men lyyyycka till du! [smile]


   
SvaraCitera

flower:

Tack för svar

Jag fick själv inte ha någon pojkvän till jag var 17 år. Jag fick aldrig ha en flickvän. Fick inte heller ha någon pojke hemma hos mig över natten till jag var 18 år (alltså, i gästrummet). Jag fick inte sova i samma rum som en flicka heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

MIN MAMMA GILLAR INTE MIN KILLE, GE MIG EN LÄGENHET!!!

men saken är att ifall jag inte flyttar hemifrån så kommer tydligen mamma slänga ut mig, eftersom hon sa det väldigt tydligt '' om du vill vara med honom så får du helt enkelt flytta härifrån!'' [chocked]

Teal Crab:

Är han mer än 5 år äldre än dig? Går han på soc? Snusar han? Kör han Epa traktor/Volvo 240?

nej han är bara 2 år äldre, aa han går på soc men det är inga allvarliga problem, nej han har ingen körkort eller kan köra bil.


   
SvaraCitera

flower:

men saken är att ifall jag inte flyttar hemifrån så kommer tydligen mamma slänga ut mig, eftersom hon sa det väldigt tydligt '' om du vill vara med honom så får du helt enkelt flytta härifrån!''

Har hon inte rätt att göra så länge du går på gymnasiet[no-no]

flower:

nej han är bara 2 år äldre, aa han går på soc men det är inga allvarliga problem, nej han har ingen körkort eller kan köra bil.

Säg åt honom att skärpa sig[no-no]


   
SvaraCitera

flower:

men saken är att ifall jag inte flyttar hemifrån så kommer tydligen mamma slänga ut mig, eftersom hon sa det väldigt tydligt '' om du vill vara med honom så får du helt enkelt flytta härifrån!''

De kommer bara säga att du får göra slut med honom, du är omyndig så du har tyvärr inget att säga till om. Det suger, jag vet.


   
SvaraCitera