Aviseringar
Rensa alla

Man är väl inte dum för att fråga?


Ämnesstartare

När man inte förstår något alls. Och kan ibland fråga rätt mycket läraren om uppgifter på lektionerna? Är det skämmigt?


   
Citera
Ämnesstartare

Man ska alltid fråga ifall man ej förstår .. Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ALLTID


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

Man ska alltid fråga ifall man ej förstår .. Arg

men ifall de blir att man frågar lite för mycket? Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller så gör du fel tills det bli rätt.. då lär du dig oxo Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

men ifall de blir att man frågar lite för mycket? Galen

Dom är ju där för att hjälpa dig. 

Men istället för att ställa tusen frågor så kan du tänka efter lite själv ibland. Men förstår du inte alls så ska du fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej men om det känns pinsamt kan du vänta tills alla har gått? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man får ställa smarta frågor. Endast. Helst ska man ställa frågor om saker som läraren kommer ta upp, då flinar läraren lite finurligt och säger "bra att du frågade, jag tänkte precis berätta" typ fast det får inte vara helt obvious att de ska gå igenom det för då ser du bara dum ut.

Tips läs i boken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej man ska fråga så mycket man behöver under lektionerna, läraren är där för att hjälpa till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns frågor och det finns frågor. Att fråga när man inte förstår trots att läraren förklarat en gång och läroboken är obegriplig är en sak. 

Men att fråga om något ganska simpelt som läraren precis förklarat tycker jag är irriterande. Hade några klasskompisar förr som frågade om saker som lärarna precis förklarat. Det är förståeligt om man inte förstår pga någon funktionsnedsättning men om man är "normal" så förstår jag ej varför, mer än att man inte lyssnar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte skämmigt, du har rätt till att förstå.
Även om du behöver minst 14 genomgångar!Glad
Dock är det irriterande om man frågar sin lärare en extra gång:
"Kan du gå igenom det igen, jag förstår verkligen inte." 
& läraren tittar på en som om man vore helt blåst.. *suck & stön* Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inga frågor är dumma frågor.... typ.


   
SvaraCitera
Bakric

De enda som tycker det är skämmigt att fråga är de som inte törs erkänna brister som just brister; t.e.x att de är inkompetenta mähän som vägrar ta åt sig någon som helst kunskap, finns sådana i varje klass.
De tenderar även att gärna projicera sin ovilja att anstränga sig på andra genom att få "fröken/herr duktig" att framstå i dålig dager genom att anspela på ett negativt mått av självhävdelsebehov hos denne.


   
SvaraCitera