Aviseringar
Rensa alla

Man får 60k för att inte skaka hand med kvinnlig VD


Ämnesstartare

Greger_EFG:

skulle du tro att d va bra för bussiness?

Svårt att säga, man får ju aldrig veta om man inte ger dem en chans.

Greger_EFG:

Jag har inget emot dem, men man ska lätt kunna, och KAN neka någon för dem!

Precis som tatueringar är religion ett VAL. Vill man ha mindre jobb så be my guest!

Ptja, tyvärr är det ju så. Synd att båda parterna är så jävla gnälliga. De främlingsfientliga och de muslimer som lätt känner sig kränkta alltså. Båda är tramsiga i mitt tycke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Svårt att säga, man får ju aldrig veta om man inte ger dem en chans.

xD

Roll on:

De främlingsfientliga och de muslimer som lätt känner sig kränkta alltså. Båda är tramsiga i mitt tycke.

Oja.

Synd bara att det finns så få mitt emellan. Jag gillar t.ex. inte diskrimmineringslagarna överhuvudtaget, då de kan appliceras på precis vem som helst.

Att t.ex. ha dåligt självförtroende eller utstrålning gör dig dåligt lämpad för sociala yrken, men detta kan också anses vara lika själv-valet som religion eller sexuell preferens.


   
SvaraCitera

Det är inte så att han fick 60 000 för att han blev nekad jobbet, utan för att hans ersättning från arbetsförmedlingen drogs in eftersom de ansåg att han inte var villig att arbeta, pågrund utav det uteblivande handslaget. Den här mannen ville arbeta, men pågrund utav religiösa anledningar. Sedan när finns det en lagstiftning som säger att man måste ta i hand? Det är arbetsförmedlingen som anmäldes pågrund utav diskriminering och det är DE som får betala 60 000 för att de har handlat fel. Det har ingenting att göra med att han blev nekad jobbet i sig.

(Sedan är det ju hans problem som inte kan anpassa sig efter de seder och bruk som finns här)


   
SvaraCitera

*men pågrund utav religiösa anledningar inte kunde skaka hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, vem vill skaka hand med en jävla VD, oavsett om man är muslim eller inte? Är ju bara rövslickare som sysslar med sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anledningen till att han fick skadestånd var inte att han inte fick jobbet på grund av det - de har all rätt att vägra anställa honom om de ser honom som ovillig.

Han fick skadeståndet (förmodar jag, då det var det anmälan gällde för några månader sedan - TS länk funkar inte) för att arbetsförmedlingen vägrade hjälpa honom på grund av att han inte ville skaka hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

men du skulle knappast anställa någon till en tjänst om denna inte fungerade normalt socialt.

Beror sig helt på vilken tjänst det gäller.

Greger_EFG:

Ta t.ex. säljare, du skulle ju inte vilja ha någon maskerad, oavsett med burka eller en vanlig "vänster-sjal".

Dålig liknelse.


   
SvaraCitera

jag får ej upp länken, men om det är den jag tror så ber jag er läsa domen.. jag har gjort de (om det är den jag tror det är)..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han hälsade genom att lägga handen mot sitt bröst, det är sätt att hälsa på, precis som japaner klappar ihop sina händer o nickar, lr hur de nu gör.

förstår inte varför VD;en tog illa upp.

Greger_EFG:

men tydligen får man 60000 om man är muslim.[bigsmile]

det handlar om kultur inte religion.


   
SvaraCitera

Faidra:

Sedan när finns det en lagstiftning som säger att man måste ta i hand?

Det är sociala regler som man helt enkelt får anpassa sig efter.
Se hur det ser ut i andra länder:

http://www.cracked.com/article_16335_7-innocent-gestures-that-can-get-you-killed...


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Det är sociala regler som man helt enkelt får anpassa sig efter.

Javisst, det är ju hans problem att han inte vill anpassa sig i det svenska samhället. Jag tycker inte att hans agerande var rätt och var det uteblivna handskaket anledningen till att han inte fick jobbet, synd för honom. I själva verket handlade det om att han inte hade tillräckligt med kompetens, om man nu ska tro artikeln. Men arbetsförmedlingens agerande utefter det var fel. Det hade inte spelat någon roll om den här grabben var muslim eller inte.


   
SvaraCitera
Gifted

Sheriffen:

Muslimerna vet hur dom ska utnyttja det svenska samhället för att slippa jobba.

Eh, tvivlar på att ditt påstående har fakta som stödjer det.

Seriöst, om jag hade kommit till en arbetsintervju, och de förväntat sig att jag skulle be bordsbön eller liknande med dem, hade jag ganska säkerligen tackat nej till arbetsplatsen. Jag menar, om de inte anställer mig för att de vill ha troende anställda, kan väl ändå inte
arbetsförmedlingen tvinga mig att bli religiös?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Seriöst, om jag hade kommit till en arbetsintervju, och de förväntat sig att jag skulle be bordsbön eller liknande med dem, hade jag ganska säkerligen tackat nej till arbetsplatsen.

Fast här är det tvärtom.

De är du som vill "be" och de nekar dig.

Sen gnäller du på arbetsförmedlingen i eftarhand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla är idioter i den här historien, det är fint. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Dock vann den ena 60k på att vara idiot, lite creds. [cute]

Ja det är sant [crazy]


   
SvaraCitera