Aviseringar
Rensa alla

Man får jobba som en hund...


Ämnesstartare

elverpigen: Glidaren är väl död, han beirdrade bygge av sommarhus 1920. Huset stod tomt. Idag är det hotell/restaurang

R.I.P!

iddqd: Grevar och baroner har inte så mycket att göra med dagens samhälle. Skulle inte säga att de har särskilt mycket att göra med kapitalism heller.

Allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Allt.

Utveckla. En kapitalist är någon som blir rik genom ägande av produktionsmedel. Adelns förmögenheter kommer snarare från skattemedel om jag inte har helt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Utveckla. En kapitalist är någon som blir rik genom ägande av produktionsmedel. Adelns förmögenheter kommer snarare från skattemedel om jag inte har helt fel.

Meh, denna tråd är till för att klaga utan några som helst bakomliggande orsaker. Framgick inte det i avsaknaden av argument? 😉

Ibland måste man klaga. Ja, vet vad både kapitalister och adel-folk är för typer. Rädd för dessa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Meh, denna tråd är till för att klaga utan några som helst bakomliggande orsaker. Framgick inte det i avsaknaden av argument? 😉

Nä, folk här på UM brukar inte ha argument.

Armagedda: Ibland måste man klaga. Ja, vet vad både kapitalister och adel-folk är för typer. Rädd för dessa.

Var inte det. De kan vara trevliga också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan fortfarande en rövarbaron i denna kapitalistiska kukvärld oavsett vad iddqd säger.


   
SvaraCitera

Jag, 15 åring som bor i västvärden och har egentligen ingen ting att klaga på, men jag kan inte bara sitta och titta på. Allting handlar om pengar inte om vad man gör för dem. Kapitalist jävlar som sitter på deras feta arslen och bestämmer hur pengar ska tjänas och tar hälften av det! Vi i Sverige är så bortskämda med pengar så vi märke/bryr oss inte om att de snor pengar ur fickorna på oss. Jag vet att jag inte så mycket talan om det här, men det verkar inte vara någon annan som bryr sig. Mamma blir skit sur när jag pratar om mina åsikter framför henne, hon säger bara att vi ska vara glada att vi har det så bra. Det är Stockholm syndrom, det är som att leva i ett fängelse. Jag hoppas att jag tycket lika när jag blir äldre och faktiskt kan göra något åt det... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ibland ändrar dom saker som ja trodde skulle vara likadant jätte länge 


   
SvaraCitera