Aviseringar
Rensa alla

Man kan välja sina barn


Fattar inte grejen om psykiska problem för honom[shake]. Fattar problemet om inavel dock. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fattar inte grejen om psykiska problem för honom[shake].

Ja, men om han nu får reda på att han har 143 barn så är det klart att det kan innebära problem för honom? han lär väl bli ganska chockad ändå? för hur många män finns det i världen som har/har haft så många barn? På vilken väg det än är..


   
SvaraCitera

Sa ra:

Ja, men om han nu får reda på att han har 143 barn så är det klart att det kan innebära problem för honom?

Han får ju fan skylla sig själv [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Han får ju fan skylla sig själv [shake]

Suck, om en man vill donera sin sperma är det ju klart att det är ett genomtänkt beslut från hans sida och han vill ju det? men något säger mig att han inte var medveten om att det kunde bli så många. Jag vet dock inte, se dokumentären själv om du vill den finns nog på svts hemsida 🙂 Dokument inifrån var det iallafall..


   
SvaraCitera

Sa ra:

Suck, om en man vill donera sin sperma är det ju klart att det är ett genomtänkt beslut från hans sida och han vill ju det? men något säger mig att han inte var medveten om att det kunde bli så många.

Det borde de ha informerat honom om, och han borde ha tänkt till själv. Men att donera sperma innebär ju inte att man blir "pappa", man kommer ju aldrig att ha någonting med dessa barn att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det borde de ha informerat honom om, och han borde ha tänkt till själv. Men att donera sperma innebär ju inte att man blir "pappa", man kommer ju aldrig att ha någonting med dessa barn att göra.

Det är klart, det är ju det denna donation går ut på. Men han som ägde denna klinik verkade knappt medveten om det, som om han inte hade tänkt på det föräns nu. (för han såg på sin dator i registret hur många barn varje man "råkat få" eller hur man ska säga.)


   
SvaraCitera

Sa ra:

Men han som ägde denna klinik verkade knappt medveten om det, som om han inte hade tänkt på det föräns nu.

Vad var detta för hobbyklinik? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vad var detta för hobbyklinik? [shake]

Det var det nog inte, den verkade väldigt seriös det var bara det att det var ingen sekretess direkt utan tv fick filma där och så. Men danmark är ju ganska "fria" när det gäller att få barn med hjälp av donationer och så.


   
SvaraCitera

Om det är olika mammor så spelar det ingen roll för arvsanlagen blandas alltid utav en slump.


   
SvaraCitera

Sa ra:

Förstår du nu?

Jo jag fattar.
Men gud vad konstigt att man fick välja vilken typ av man. Vilka genrer fanns det? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Om det är olika mammor så spelar det ingen roll för arvsanlagen blandas alltid utav en slump.

Jo, men själva grejen att det går i utvecklingen att man kan välja utseende (vad som tilltalar en) på sitt barns pappa...alltså genom internet hehe. Men det är väl som när man "söker en partner", som någon uttryckte i den dokumentären..

stereo total:

Men gud vad konstigt att man fick välja vilken typ av man. Vilka genrer fanns det? 😛

hehe, alltså jag vet inte riktigt men det jag såg var att man kunde välja etnicitet, och hårfärg och längd tror jag. Bland annat.. så en kvinna som sökte barn genom detta sätt, hon valde en blond man och då fick hon se honom när han var liten på bild. Det var det sättet hon kunde se hur han såg ut på. Och så spelade han även in sin röst så han skickade alltså en hälsning till sitt barns blivande mor.


   
SvaraCitera

Sa ra:

så en kvinna som sökte barn genom detta sätt, hon valde en blond man och då fick hon se honom när han var liten på bild. Det var det sättet hon kunde se hur han såg ut på. Och så spelade han även in sin röst så han skickade alltså en hälsning till sitt barns blivande mor.

Wow! Det där var typ sjukt läskigt men samtidigt sjukt coolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Wow! Det där var typ sjukt läskigt men samtidigt sjukt coolt.

Jo jag vet, jag tycker du ska se dokumentären 🙂 skrev det innan att den nog finns på Svt:s hemsida, dokumentär inifrån.


   
SvaraCitera

Sa ra:

Jo jag vet, jag tycker du ska se dokumentären 🙂 skrev det innan att den nog finns på Svt:s hemsida, dokumentär inifrån.

Ja, vart fan väldigt sugen, ska göra det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Ja, vart fan väldigt sugen, ska göra det!

ja gör det =) för det var väldigt fascinerande, samtidigt skrämmande som du skrev.


   
SvaraCitera