Aviseringar
Rensa alla

Man skall aldrig träffa en främmande människa från internet


Ämnesstartare

är det lika sant idag som för 15 år sedan?
diskutera fördelar och nackdelar med de nya tvärnationella sociala nätverken vi alla skapat


   
Citera
mynona

vet inte hur det var för 15 år sen. på nätet har man möjligheten att känna en person mer till psyket än till fysiken direkt, irl lär man lättare känna fysiken än psyket och det är psyket som kan vara farligt. har mött fem nuvarande umare och inte haft anledning att ångra mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej. förr i tiden så hade knappt nån internet. det var väl endast udda personer som hade det. min farbror hade, och han är en väldigt udda person tex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom från internet är coola.


   
SvaraCitera

materialarn:
Dom från internet är coola.

Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träffat ett par från internet nu ändå. 

Bland annat mitt ex var från internet. Och det var bra.

Sen klart det finns jävligt konstigt folk med men ah det är nog mer bra folk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lex_: nej. förr i tiden så hade knappt nån internet. det var väl endast udda personer som hade det. min farbror hade, och han är en väldigt udda person tex.

Beror på vad man menar med förr i tiden, runt 1996 hade de flesta i min närhet internetuppkoppling i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

Glatt skålande

Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Folk på internet är omänskliga"  xD


   
SvaraCitera

Chuz Martinez: 1996

mkt speciellt år det där Hjärta min familjen hade feta datorer fram till 2001 när modern min köpte en laptop, de var svindyra då :O men har kvar den och den funkar, använde den fram tills jag var typ 14 år, och då var väl datorn 7 år gammal eller nåt 


   
SvaraCitera

träffade en främmande person från internet typ 2002, i främmande stad. hade bara skrivit med henne över irc innan. vi gick på broder daniel-spelning tillsammans hånglade, sen sov jag hos henne, och morgonen därpå bakade vi pepparkakor med hennes familj. det var gemytligt. då insåg jag att internet är rätt najs ställe att träffa folk på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träffat många via internet, det är som att träffa folk via andra vägar. Ibland är dom vettiga, ibland ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter: mkt speciellt år det där Hjärta

varför då?


   
SvaraCitera

För 15 år sedan tror jag inte att det var vanligt att man träffade någon från nätet överhuvudtaget, men idag är det ju vardagsmat så att säga. Man ska alltid vara försiktig även om man tycker sig känna personen, för man vet ALDRIG hur personen i fråga är i verkligheten. 

Jag gillar att skriva med folk. I verkliga livet är jag blyg, men på Internet känner jag mig mycket mer öppen och det blir därför lättare för andra att lära mig då också. 


   
SvaraCitera

skulle ansöka om politisk asyl på internet om internetmedborgarskap blev en grej.


   
SvaraCitera