Aviseringar
Rensa alla

Man skapar sin egen verklighet


Ämnesstartare

Vad tycker ni om människor som är negativa mest hela tiden? Som säger att de mår dåligt men att det inte finns något att göra.

Jag stör mig på såna människor.

Jag säger inte att man måste vara positiv hela tiden, mer att man inte ska se sig själv som ett offer. Visst kan det ha hänt en massa som gjort så att man mår dåligt, men vad hjälper det att man ser sig själv som ett offer? Ska man vänta på att någon annan ska rädda en lär man ju få vänta.
Frågan är om det är värt det.


   
Citera
Ämnesstartare

Gillar din avatar, den är söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var sån ett tag själv, didn't like. Gillar därför inte egenskapen hos andra heller. Försöker undvika den typen.


   
SvaraCitera

tycker mig ha sett rätt mkt klagande från din sida också.......


   
SvaraCitera

men om jag ska svara på vad jag tycker om sådana människor så kan jag ibland förstå dem, men om de är sådana alltid, alltid och alltid ser allt så negativt som möjligt kan jag bli rätt trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det är jobbigt att försöka hjälpa folk som är negativa och inte ser möjligheter. försöker att inte vara sådan själv, men det händer att jag är det. jaja, det är lite synd iallafall om negativa människor..[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tycker mig ha sett rätt mkt klagande från din sida också.......

Det stämmer. Men har jag nånsin sagt att jag vill ge upp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Gillar din avatar, den är söt

[love]

Svara på frågan nu?[cute]

hannnah:

tycker det är jobbigt att försöka hjälpa folk som är negativa och inte ser möjligheter.

Jag tycker också att det är jobbigt. Man vill ju inte hjälpa dem om de inte anstränger sig.

hannnah:

det är lite synd iallafall om negativa människor..

Det vet jag inte om jag tycker. Jag förstår vad du menar, men jag vet inte om jag håller med.
Lite synd om dem är det kanske,


   
SvaraCitera

kraamiszz:

Som säger att de mår dåligt men att det inte finns något att göra.

Känner och är vän med en sån här människa. Gör allt för att hjälpa henne osv men hon har inte lyssnat speciellt mycket.

Kan förstå i vissa fall när folk är sådär men tycker ändå att det är jobbigt, speciellt när de inte tar emot hjälp för att det "ändå inte hjälper" när det faktiskt kan göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

men vad hjälper det att man ser sig själv som ett offer?

detta kan få en att må bättre, faktiskt
ser inget fel i att iallafall ett litet tag tycka synd om sig själv, det hjälper..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Jag förstår vad du menar, men jag vet inte om jag håller med.
Lite synd om dem är det kanske,

menar att det blir så begränsat, och man kanske inte får lika stor lust att göra grejer å se möjligheter, gå vidare liksom

kraamiszz:

Jag tycker också att det är jobbigt. Man vill ju inte hjälpa dem om de inte anstränger sig.

man vill, men man kan inte, dörför d e så svårt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tkr du är en sådan människa, hmhm.


   
SvaraCitera

kraamiszz:

Men har jag nånsin sagt att jag vill ge upp?

nej, men det står det ingenting om i det inledande inlägget heller vad jag kan se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

speciellt när de inte tar emot hjälp för att det "ändå inte hjälper" när det faktiskt kan göra det.

ja, det är frustrerande :/

Les voleurs:

ser inget fel i att iallafall ett litet tag tycka synd om sig själv, det hjälper..

ett litet tag ja, men inte om man gör det till sin livsfilosofi

Hur kan man må bättre av att säga till sig själv att det inte finns något man kan göra? jag skulle må otroligt dåligt.

hannnah:

menar att det blir så begränsat, och man kanske inte får lika stor lust att göra grejer å se möjligheter, gå vidare liksom

jag förstår vad du menar

hannnah:

man vill, men man kan inte, dörför d e så svårt

precis

Nintendo:

Tkr du är en sådan människa, hmhm.

På vilket sätt?
Det är en sak att tycka att livet är jobbigt, och en helt annan att helt ge upp om det.

Blivande_japan:

nej, men det står det ingenting om i det inledande inlägget heller vad jag kan se.

människor som är negativa hela tiden = människor som har gett upp

så är det iaf enligt mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

På vilket sätt?

pga diskussion vi hade i relationsdagboken för någon vecka sedan, där du whinade om hur ensam du var och ansåg att alla motargument bara berodde på att "jag hade någon" och du framställde din egen situation som hopplös osv osv.


   
SvaraCitera