Aviseringar
Rensa alla

Manga/Anime serie tv


Ämnesstartare

Jag är rätt så ny på det här med manga och anime och har sett två stycken jättebra serier på tv! Nu vill jag se fler serier men jag vet inte vad det finns för bra..
Det skulle vara kul att få veta vad ni tycker är bra. Ni kan skriva lite vad serien handlar om också!

De två serier jag redan sett och rekommenderar:

Rose of Versailles
Handlar om Frankrike förr i tiden när Marie Antoinette var drottning.
Dottern till en adelsman har under hela sitt liv uppfostrats till en pojke som heter Oscar. Hon försöker inbilla sig själv att hon är en man men det är inte lätt med kärleken. Samtidigt ska Oscar vara drottningens livvakt. (Serien kommer i 40 avsnitt).

Tal: Japanska
Text: Engelska

Elfen Lied
Diclonius, en muterad tvåhornad art av släktet Homo Sapiens är på väg att utvecklas. Nu är flera forskare rädda för att dicloniussläktet ska utplåna människan i sin iver att bli den överlägsna arten. På grund av detta tillfångatas de och förs till ett laboratorium någonstans utanför den japanska kusten för säker förvaring. Dessutom används de till ett stort antal plågsamma experiment.

En av de mest våldsamma diclonii är Lucy, en ung, rosahårig flicka som med sina övernaturliga krafter lyckas slå sig ut ur sitt fängelse. På vägen mördar hon brutalt och kallblodigt alla vakter som försöker stoppa henne. Genom hennes två horn kan hon styra 4 st telekinetiska armar, så kallade vectors, som kan skära genom kött och ben men också gå igenom en kropp utan att orsaka någon skada. I ett sista försök från personalens sida beordrar de att hon ska skjutas, men kulan slår inte genom metallhjälmen hon bär då, utan tillfogar henne bara en till synes mindre skada. Lucy faller i havet, men är hon verkligen död?

Kusinerna Kouta och Yuka hittar ett par dagar senare en ensam och naken flicka som drivit i land på stranden. Hon tycks inte kunna prata ordentligt, för det enda ord hon kan yttra är "Nyuu". De båda bestämmer sig för att ta hand om den vilsna flickan och eftersom hon inte verkar minnas sitt namn blir hon döpt till Nyuu. Men det verkar vara något underligt med "Nyuu". Varför är hon jagad av en elittrupp med vakter? Och vad är egentligen de där hornen hon har? Det verkar som om de inte lyckades ta död på Lucy i alla fall. Forskningsinstitutet som Lucy lyckas rymma från, bestämmer sig för att söka upp och döda Lucy. Till dess hjälp så får dom ett specialtränat elitförband.


   
Citera

Cissan med k:

Det skulle vara kul att få veta vad ni tycker är bra.

Hitler [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mangafilm är för töntar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McAn:

Mangafilm

Tur då att jag vill se serier


   
SvaraCitera

Ouran High School Host Club

Vision of Escaflowne

Full Metal Alchemist

De ligger på runt 24 avsnitt, utom FMA, den är på 51.
PM:a om du vill ha fler tips.


   
SvaraCitera

Soul Eater
Fist Of the North Star
Jojo's Bizarre Adventure


   
SvaraCitera

Cissan med k:

på tv

går elfen lied på tv??


   
SvaraCitera

Gurren Lagann, bästa serien förra året.

Homunculi:

Fist Of the North Star

Den där är ju inte bra, bara kult.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

School rumble, Welcome to the NHK, Great Teacher Onizuka. Om du gillar Romantisk skit kan du väl kolla upp Emma och School days.


   
SvaraCitera

Mawns:

Den där är ju inte bra, bara kult.

Nej, den är bra också tycker jag. [sad]


   
SvaraCitera

Cissan med k:

Elfen Lied

Håller med om att Elfen va riktigt bra. Full metal alchemist har liknande mystik ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pokémon! [y]

Sedan finns det Hellsing, Soul eater, Twelve Kingdoms, Tokyo MewMew, Ghost Hound etc. som är bra. Bara dra en randomserie och se vad du tycker. [party]


   
SvaraCitera

Old.

FMA, Kenshin & Death note är bra animes.
Men den absolut bästa är one piece, fitta


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera