Aviseringar
Rensa alla

Många barn


Ämnesstartare

Jag sitter och tittar på familjen annorlunda. Jag känner att det inte skulle vara så fel med väldigt många barn, tänk vad mycket kärlek man kommer få. Det finns ju även nackdelar såklart, tänk att laga mat åt så många eller tvätta.

Tror ni att man som människa blir lyckligare av många barn?
Skulle du vilja ha många barn, med många menar jag fler än fem?

Själv finns det en lockelse men samtidigt inte.


   
Citera

Man kan inte ge lika mycket kärlek till alla.


   
SvaraCitera

Zandra:

Tror ni att man som människa blir lyckligare av många barn?

Individuellt.

Zandra:

Skulle du vilja ha många barn, med många menar jag fler än fem?

Nej


   
SvaraCitera

Det faktum att dagens samhälles lycka återspeglas i hur mycket pengar vi har är något vi inte längre kan neka.

Mycket barn = mycket pengar går åt = Aj aj!

Dessutom tror jag att varje människa behöver lite tid för sig, något som är omöjligt för någon i ett sådant hushåll.


   
SvaraCitera

Zandra:

Skulle du vilja ha många barn, med många menar jag fler än fem?

Nej nej, för helvete nej.


   
SvaraCitera

Jag ska fan massproducera barn.[smile]


   
SvaraCitera

Uschnej.


   
SvaraCitera

Zandra:

Skulle du vilja ha många barn, med många menar jag fler än fem?

Det verkar mysigt och så... Men jag skulle tröttna ganska fort tror jag.
Kanske att jag skulle kunna tänka mig att skaffa flera barn om det går några år emellan, så jag inte har tio ungar mellan 3 och 5.


   
SvaraCitera

men herrejesus

människor är ju tamejfan inte kloka


   
SvaraCitera

Tycker ena mamman inte har alla kossor i stallet när hon inte kan stänga igen benen och sluta ploppa ut ungar hela tiden, synd om tonåringarna som måste hjälpa till bara för att hon inte klarar det på egen hand.


   
SvaraCitera

asså hon Amanda e ju het^^ raaawr


   
SvaraCitera

Homunculi:

Man kan inte ge lika mycket kärlek till alla.

Jag håller helt och hållet med!
Det kommer alltid att finnas ett barn som man älskar mer!

Zandra:

Tror ni att man som människa blir lyckligare av många barn?
Det beror nog på hur barnen är om de är snälla/elaka m.m.

Zandra:

Skulle du vilja ha många barn, med många menar jag fler än fem?

Jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zandra:

Tror ni att man som människa blir lyckligare av många barn?
Skulle du vilja ha många barn, med många menar jag fler än fem?

Tror att det mer är en slags livsstil. Det är ju ett "livstidsarbete" med så pass många barn och jag tror säkert att det finns människor som trivs med det och så finns det motsatser. Vore det inte för- och nackdelarna så hade man nog såsmåningom gått under...

Nej, max 3 ungar tror jag är vad jag skulle max klara av, om inte ens det. Vette fan om det skulle fungera att vara ensamstående med 5 ungar asså... (har visserligen inte sett programmet, missar det jämt [confused])... för minst 2 vuxna personer måste man nog nästan vara för att det ska fungera (i vårt samhälle) överhuvudtaget.

Tufft, men credit för dem som verkligen får det att fungera.


   
SvaraCitera

Zandra:

Skulle du vilja ha många barn, med många menar jag fler än fem?

OgudnejförsjälvastefaniSkvattnagal!

Jag vill inte ens ha ett barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill ha ganska många barn i min framtid... men helst med en tre-fyra års mellanrum tack... jag är ett av fem syskon och har kommit fram till att jag vill ha mindre än fem, och som sagt med en fyra års mellanrum....
skulle aldrig kunna göra som den där kvinnan i USA som var ensamstående och gjorde sju IVS behandlingar för o få barn och alltså efter dem blev ensamstående mamma med 6 äldre barn och åttlingar.... 14 ungar!! jag skulle trilla ihop i en död hög på marken efter en vecka av sömnbrist o utmattning ju.... och vara ensamstående och ändå göra en IVS behandling när man redan har sex ungar?? naaae....

men har man pengar att försörja sin familj med, så tycker jag man får ha hur stor familj man vill.... ^^ [wink] bebisar och barn är ju underbara i mina ögon[cute]


   
SvaraCitera