Aviseringar
Rensa alla

Många finnar! HJÄLP?!?!?!


Ämnesstartare

Jag är 13 år och har aldrig haft problem med finnar innan, men det är väl inte så konstigt egentligen. Nu innan sommaren 2010 fick jag några småfinnar här och där men det var inget problem. Sen nu under sommaren försvann allt och jag var jättenöjd över min hy. Men nu när jag började 7:an så har jag alltid finnar. Mest i pannan. Har säkert 15 stycken där nu. Och det är ju så jävla svårt att inte klämma..

Jag provade en kräm som hette "Garnier pure 3 in 1" funkade faktiskt ett tag men sen gjorde den bara min hy torr och jag fick ännu mer finnar.

Nu har jag provat ett tag att ta alsolsprit på en bommulsbit och badda i ansiktet, låta det torka och sen skölja med kallt vatten. Detta gör jag endast 1 gång om dagen - på kvällen. Tycker det funkar sisådär, och jag mår verkligen sjukt dåligt över detta, ingen av mina vänner har finnar, och då menar jag verkligen INGEN. HJÄLP!?!?!? 😮


   
Citera
Ämnesetiketter

Finns en tråd här någonstans med en massa bra förslag. Länkar snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan förresten säga att "finnarna" som jag har i ansiktet, är för tillfället röda fula märken efter att jag klämt dom, som skorpor ungefär. ÅÅÅÅÅÅÅÅH HJÄLP NGN?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min kompis fick p-piller utskrivna som hjälpte henne och hon har jättefin hy idag. Snacka med din skolsyster typ och säg att du upplever dina finnar som problem.


   
SvaraCitera

liviz:

Många finnar! HJÄLP?!?!?!

De försvinner så småningom, mina är nästan borta nu, bara lite ärr kvar. [wink]


   
SvaraCitera

aldrig haft en finne [cool]


   
SvaraCitera

helutuhle:

aldrig haft en finne [cool]

[shake] overkling.


   
SvaraCitera

Gå till läkare, du kan ha acne.


   
SvaraCitera

Använd sökfunktionen i fortsättningen.

436 trådar finns. [wink]


   
SvaraCitera

iosib:

[shake] overkling.

aa men sant


   
SvaraCitera

Normalt i din ålder. Kläm med två topsar om du promgt måste klämma.


   
SvaraCitera

helutuhle:

aldrig haft en finne

du slog mig med en finnes marginal[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

De försvinner så småningom, mina är nästan borta nu, bara lite ärr kvar.

Jojo men.. om man låter bli att pilla på sina finnar, hur lång tid tar det innan dom försvinner då? [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

helutuhle:

aldrig haft en finne

Jag avundas dig till tusen. [surprised]


   
SvaraCitera

helutuhle:

aldrig haft en finne [cool]

Vad är det för fel på dig? [surprised]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

liviz:

"Garnier pure 3 in 1" funkade faktiskt ett tag men sen gjorde den bara min hy torr och jag fick ännu mer finnar.

Smorde du in dig ordentligt efter varje tvätt då?


   
SvaraCitera

liviz:

HJÄLP!?!?!?

Det finns en jättebra cleanser och creme som heter Acnicyl. Det är två olika tuber som man använder och ser ganska snabbt resultat. Huden blir len och gosig [smile] Självklart så ger det olika mycket effekt på olika hudtyper, men på mig har det funkat super. Det är dock liiite dyrt. Men det funkar! [y]


   
SvaraCitera