Aviseringar
Rensa alla

Manga med övernaturligt innehåll


Ämnesstartare

Moshi Moshi!
Jag söker en manga med övernaturligt innehåll, gärna nån som liknar tv-serierna Arkiv X eller Millenium. Jag letar enbart efter manga och inte anime.

Tack Tack
// Moriko


   
Citera
Ämnesstartare

Pokémon har mkt övernaturligt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

All manga har väl det? DragonBall då de kommer utomjordingar, One Piece då de har massa konstiga krafter etc. allt är ju övernaturligt i mangans värld 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Pokémon har mkt övernaturligt

LightInDarkness:

All manga har väl det?

Menar mer som att det handlar om spöken, utomjordingar, människor som kan självantända sig. Har ni aldrig sett arkiv x?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BasketCase:

Menar mer som att det handlar om spöken, utomjordingar, människor som kan självantända sig. Har ni aldrig sett arkiv x?

jo men allt är ju fortfarande övernaturligt i all manga. o sen kan det förekomma spöken i de som jag pratat om, iaf i DragonBall då karaktärerna dör hela tiden och uppstår sen 🙂

kan dock tyvärr inte tipsa om det du vill ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

kan dock tyvärr inte tipsa om det du vill ha.

Synd... kom på vad mangan jag läst hete.. Tarot Cafe.. lite så är det jag vill ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elfen Lied, poppis bland alternativa människor. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara att börja läsa

sculptura:

Elfen Lied, poppis bland alternativa människor. 🙂

Emos, menar du [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att tecknade gubbar är inte overkliga nog


   
SvaraCitera

dom flesta är övernaturliga. fast jag antar att du inte menar random shounen utan lite mer "smått övernaturligt" i så fall rekommenderar jag death note. en riktigt bra manga. orkar inte kolla upp din ålder men DN skulle jag säga passar bäst 15+. man förstår bättre då.
finns många andra jag kan rekommendera men i så fall får du precisera dig lite mer källande vad du söker.


   
SvaraCitera

Elfen Lied..
Lite nekrofilporr över det också, bara så du vet.
Anime


   
SvaraCitera

Elfen lied är enligt mig ganska dålig. lite för mycket "nana will do as dada say"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera