Aviseringar
Rensa alla

Månlandningen-69


Ämnesstartare

Vad tror ni om månlandningen 1969? Landade människan verkligen på månen då, eller är det bara fejk?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag vet inte, jag var inte där när det hände.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Jag vet inte, jag var inte där när det hände.

Det lovar jag att jag inte heller var. Men du har väll någon uppfattning om det var möjligt att de verkligen landade på månen med dåtidens teknik och kunskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En sak är iaf klar, USA hade ett jävligt stort behov av den segern som månlandningen ändå var, med tanke på Sovjets ganska framgångsrika rymdprogram samt det allt mer impopulära Vietnam-kriget så behövdes moralen höjas. Finns ju en del som kan ifrågasättas...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såklart att det inte är fejk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte fejk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Vad tror ni om månlandningen 1969?

Vilken av månlandingarna? Pete Conrad och Alan Bean i november eller tänker du på Apollo 11 med Neil Armstrong och Edwin E. Aldrin?

Men ja, jag är helt övertygad om att commander och lunar module pilot på Apollo 11, 12, 14, 15, 16, 17 verkligen har varit på månen, 1969, 1971 och 1972.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nat fake


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Apollo 11 med Neil Armstrong och Edwin E. Aldrin?

Det är den jag tänkte på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte fake.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det ni som inte tror det var fejk har som argument? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Det är den jag tänkte på.

Och du har fått mitt svar, och jag har hittills inte hört ett enda vettigt argument för att apolloprojektet, för övrigt det största projektet i mänsklighetens historia (fyrahundra tusen människor arbetade med det), skulle ha varit fejk.

Väldigt mycket av den teknik vi har idag, alltifrån plastmaterial till bränsleceller, integrerade kretsar och satelliter, uppfanns i och med Apolloprojektet. Utan det hade vi kanske inte haft vare sig Internet, mobiltelefoner eller kabel-tv idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Väldigt mycket av den teknik vi har idag, alltifrån plastmaterial till bränsleceller, integrerade kretsar och satellit, uppfanns i och med Apolloprojektet. Utan det hade vi kanske inte haft vare sig Internet, mobiltelefoner eller kabel-tv idag.

Det har aldrig slagit mig. Det ligger helt klart något i det.

Men det som jag funderat över är hur de kunde hålla datorkontakt med månskeppet med datorer som är underlägsna min mobiltelefon. Dessutom var det tekniska inget vidare då. Men det kanske inte är fejk helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Vad tror ni om månlandningen 1969? Landade människan verkligen på månen då, eller är det bara fejk?

Jag skulle inte bli förvånad om det var fake. Dock så tror jag inte att vi kommer få reda på om det var på riktigt eller inte på ett bra tag, då USA skulle lägga ner offantligt med resurser på att dölja en stuidioinspelad månlandning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Jag skulle inte bli förvånad om det var fake. Dock så tror jag inte att vi kommer få reda på om det var på riktigt eller inte på ett bra tag, då USA skulle lägga ner offantligt med resurser på att dölja en stuidioinspelad månlandning.

Så sant.


   
SvaraCitera