Aviseringar
Rensa alla

Manlig omskärelse


Ämnesstartare

Tickstart:

*omskärelse av kvinnor[blush] sexist

du har koll på detta du!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du har koll på detta du!

ja vet! +_+


   
SvaraCitera
höna

Tennsoldaten:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

om det inte är av medicinska skäl

sen om man vill göra det när man är över arton, så shoot mään


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

var det inte du som inte trodde på förbud?

Jag är för förbud som förhindrar att individen kränks, jag är inte anarkist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är inte i samma liga som kvinnlig omskärelse,

Och du måste nödvändigtvis poängtera detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Och du måste nödvändigtvis poängtera detta?

varför inte?

Nachac:

Jag är för förbud som förhindrar att individen kränks, jag är inte anarkist.

Jaha, trodde att du skrivit att förbud överlag inte fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

varför inte?

För att det är irrelevant?

isola:

Jaha, trodde att du skrivit att förbud överlag inte fungerar.

Antagligen har du missuppfattat, fått för dig fel eller tagit ett uttalande ur sitt sammanhang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

jag är inte emot manlig omskärelse i sig. om en vuxen person vill göra det pga religiösa/medicinska/andra skäl så är det bra att möjligheten finns.

däremot ska man inte tvinga på det på barn pga diverse anledningar som andra redan har skrivit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Antagligen har du missuppfattat, fått för dig fel eller tagit ett uttalande ur sitt sammanhang.

kan också ha blandat ihop dig med ensamvargen

Nachac:

För att det är irrelevant?

ville bara poängtera att de inte "lider" av detta under sex och dyl likt någon som blivit ihopsydd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ville bara poängtera att de inte "lider" av detta under sex och dyl likt någon som blivit ihopsydd.

Ne, och detta är inte heller lika illa som att bli torterad i ett fångläger. Det finns alltid värre, poängen fortsätter att avstå från att infinna sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Ne, och detta är inte heller lika illa som att bli torterad i ett fångläger. Det finns alltid värre, poängen fortsätter att avstå från att infinna sig.

Know

tortyr som tortyr.


   
SvaraCitera

Röstade att jag inte vet eftersom att det är svårt att sätta sig in i det där som tjej (hur det känns..). Jag kan inte riktigt förstå varför man väljer att göra det på sin son av till exempel religösa skäl. Hela grejen känns bara jätte konstig! Men sen om en man har problem med sin förhud borde det tillåtas 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Precis som att man inte bör få tatuera, pierca eller plastikoperera sitt barn bör man inte få skära om det. Det ska vara förbjudet fram tills myndig ålder (sen vilken ålder man sätter som myndighetsålder för kroppsingrepp är en annan fråga). Barn tillhör inte sina föräldrar. Föräldrarna har ingen rätt att tvinga på barn sina seder, sin religion eller dylikt.

Enda typen av ingrepp som bör vara tillåtna är rent nödvändigt medicinska ingrepp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är inte i samma liga som kvinnlig omskärelse, men det är alltid fel att göra onödiga ingrepp på små barn.

Fast jag ser inte alls hur det är relevant att jämföra det med kvinnlig omskärelse. Dock går det att jämföra med den typen av kvinnlig omskärelse som kallas prickning. Båda kan påverka den sexuella lusten och båda sker på grund av religion och ingen respekterar barnets rättigheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anmärkningsvärt är även att skattepengar finansierar detta i stockholm

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fem-landsting-sager-nej-till-omskarelse


   
SvaraCitera