Aviseringar
Rensa alla

Mansgris på engelska


Ämnesstartare

Ja, har kollat google's språkverktyg och fick upp 'male pig' vilket jag inte letar efter. Har ni någon bra översättning på ordet 'mansgris' på engelska?


   
Citera
Ämnesetiketter

man säger väl bara pig?


   
SvaraCitera

kolla på synonymer till Mansgris & översätt någon av synonymerna till engelska 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

man säger väl bara pig?

nja, det passar sig inte så bra när man skriver en uppsats "Sarah is very sceptical towards men in general, and as Will is a pig" blir inte riktigt den "effekten" jag vill ha.

detberorpå:

kolla på synonymer till Mansgris & översätt någon av synonymerna till engelska 🙂

Det finns typ inga synonymer till mansgris [tard]


   
SvaraCitera

Kouku:

nja, det passar sig inte så bra när man skriver en uppsats "Sarah is very sceptical towards men in general, and as Will is a pig" blir inte riktigt den "effekten" jag vill ha.

Jag tror det är det närmaste du kommer men du kan ju prova lite ord i stil med neanderthal osv.


   
SvaraCitera

Kouku:

Det finns typ inga synonymer till mansgris

manschauvinist mansgris, mullig mansgris, macho, machoman, hustyrann, sexist, kvinnoförtryckare


   
SvaraCitera

detberorpå:

mullig mansgris

[bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

macho

Oh, den var bra Thanks [bigsmile]


   
SvaraCitera

Kouku:

Oh, den var bra Thanks

[y]


   
SvaraCitera

Typ male chauvinist pig... Det räcker dock om man säger chauvinist pig, male är liksom underförstått... Blir ju inte helt korrekt om man bara säger chauvinist, men det funkar 🙂

EDIT: Jopp, det är male chauvinist pig, kollade Lexin 🙂


   
SvaraCitera

manbearpig eller dee e iaf tauren på wow


   
SvaraCitera

flickansvekmigikväll:

manbearpig

Fan, skulle precis skriva det


   
SvaraCitera

Pretty cool guy [cool]


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Fan, skulle precis skriva det

lol [cute]


   
SvaraCitera

Chauvinist är det som används mest.


   
SvaraCitera