Aviseringar
Rensa alla

Manshat


Exner

Bekäma eld med eld.
Ont ska med ont födrivas.
Öga för öga.
Lite skit rensar magen.


   
SvaraCitera

Jag är av åsikten att hat föder hat. Och att hat gentemot ett kön är tragiskt, tillika personer som yttrar hatet. 
Istället för att hata män, gå på samhället istället.

+ Att hat gentemot ett kön är sexism, oavsett könet det berör. 


   
SvaraCitera

isola: i och med att samhället är kvinnohatiskt så är det ej så konstigt

Försvarar du manshat nu Isola?? Jag som trodde att du var en av de vettigare feministerna.


   
SvaraCitera

Armagedon: Jag är av åsikten att hat föder hat. Och att hat gentemot ett kön är tragiskt, tillika personer som yttrar hatet. Istället för att hata män, gå på samhället istället.+ Att hat gentemot ett kön är sexism, oavsett könet det berör.

+1! Bra skrivet och jag håller med dig helt.


   
SvaraCitera

Allt hat är vedervärdigt, så länge det inte rör sig om det goda hatet. /s


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
Allt hat är vedervärdigt, så länge det inte rör sig om det goda hatet. /s

Skål Alltid stöter man på detta ursäktande!


   
SvaraCitera
Exner

Jag älskar att hata.


   
SvaraCitera

Patriarkal kritik bör aldrig ursäkta manshat. Manshat är sexism och bör motarbetas av alla feminister. 


   
SvaraCitera

Chibibbi: Alltid stöter man på detta ursäktande!

Eller hur! Det är gör ont hur uppenbart hyckleriet är.


   
SvaraCitera

Razor: Generalisering och fördomar leder inte till en upplyst värld. 

Nej, du har förstås rätt. Min oneliner var inte menad som ett seriöst debattinlägg. Jag hatar inte alla män och vill självklart inte bli orättvist behandlad på grund av mitt kön, men det är helt befogat att hata det vämjeliga machoidealet och i mitt tycke även grottmänniskor som lever upp till det. Därmed ej sagt att hat är konstruktivt alla gånger.


   
SvaraCitera

Razor:

Eller hur! Det är gör ont hur uppenbart hyckleriet är.

En allt större del av det publika feminismens ansikte tar sådana här svängar. Det får en att identifiera sig allt mindre som feminist, då det tillslut drar helt fel associationer. Man får gå tillbaka till feminismens idé och ignorera de utövare som tar till sexism. 


   
SvaraCitera

Proteus: Nej, du har förstås rätt. Min oneliner var inte menad som ett seriöst debattinlägg. Jag hatar inte alla män och vill självklart inte bli orättvist behandlad på grund av mitt kön, men det är helt befogat att hata det vämjeliga machoidealet och i mitt tycke även grottmänniskor som lever upp till det. Därmed ej sagt att hat är konstruktivt alla gånger.

Jag föraktar själv machoidealet, men jag ser det inte som synonymt med män.


   
SvaraCitera

Proteus: hata det vämjeliga machoidealet

Razor: Jag föraktar själv machoidealet,

Vad har ni emot machoidealet om jag får fråga?
Försvarar inget här utan är bara nyfiken för detta är väl en rätt utsatt grupp ändå iochmed att idealet endast försvaras av media


   
SvaraCitera

isola: Att hata alla med snopp är det ju dock inte speciellt många som gör

hon bakom bloggen arsinoe gör det och verkar ha väldigt många fans


   
SvaraCitera

Pappbox: Vad har ni emot machoidealet om jag får fråga?Försvarar inget här utan är bara nyfiken för detta är väl en rätt utsatt grupp ändå iochmed att idealet endast försvaras av media

En machoman ser ner på svaghet, otillräcklighet, känslor och uttryck av dessa. Skönhet och mjukhet anses vara för fjollor och kvinnor o.s.v. Man måste gilla sport, tävlingar och konkurrans annars är man en mjuk fjolla... Man ska helst leva riskfyllt och utsätta sig för faror.


   
SvaraCitera