Aviseringar
Rensa alla

Mapp som inte går att ta bort. :@


Ämnesstartare

Finns en mapp på min dator som varit där i någon vecka kanske. Det är inte jag själv som skapat den, den bara "kom dit" till skrivbordet.

Sparade en bild från Google bilder på Gemma Ward.. och mappen heter nånting med "Gemma Ward". Problemet är då att jag inte kan radera denna, det kommer bara upp en ruta där det står "Det gick inte att hitta objektet", och det går inte att öppna mappen heller.

Har gjort virussökning och sånt men nono.
Så hur får jag bort den?! [mad] Den är lite irriterande, jag som alltid vill ha städat och rent på mitt skrivbord. [blush] Den stör mig

Bilden har jag tagit bort för länge sen.


   
Citera
Ämnesstartare

Hade nästan samma problem som dig för några månader sen. Det är ett virus, och det spreds sig och still slut kunde jag inte öppna "Den Här Datorn" och virus programmet hittade inte felet, så det var bara att formatera om datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Hade nästan samma problem som dig för några månader sen. Det är ett virus, och det spreds sig och still slut kunde jag inte öppna "Den Här Datorn" och virus programmet hittade inte felet, så det var bara att formatera om datorn.

Neej! Du skojar? :(( VILL FAN INTE FORMATERA OM IGEN[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Neej! Du skojar? :(( VILL FAN INTE FORMATERA OM IGEN[mad]

Kannibalkocken skojar aldrig [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Btw är det nått sånt virus som gör att andra kan se vad man har för saker på datan oså? Har nämligen massa privata dagboksinlägg ju. [blush] Dessutom, har ju gjort virussökning igår, hade inget?!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

KannibalKocken:

Kannibalkocken skojar aldrig

[sad] men bajs!!

Miuuw:

Btw är det nått sånt virus som gör att andra kan se vad man har för saker på datan oså? Har nämligen massa privata dagboksinlägg ju. Dessutom, har ju gjort virussökning igår, hade inget?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Btw är det nått sånt virus som gör att andra kan se vad man har för saker på datan oså? Har nämligen massa privata dagboksinlägg ju. [blush] Dessutom, har ju gjort virussökning igår, hade inget?!

Risken är ganska stor. Dock är det nog inte dagboksinlägg personen som har gett dig viruset letar efter([wink]), snarare lösenord till bankkonton och liknande (tror jag iaf). Eller så är det en stalkern från din förra klass [cute]

Men det kanske inte är samma sak som jag hade, dock är det alltid säkrast att formatera om datorn ifall anti-viruset inte hittar viruset och du inte kan ta bort den manuellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Btw är det nått sånt virus som gör att andra kan se vad man har för saker på datan oså?

Ja! Trojan heter den, den e läskig [shake]
Den visar allt du skriver, alla sidor du loggar in på osv.. och allt går till den andra datorn (alltså till virus skaparen). Osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Risken är ganska stor. Dock är det nog inte dagboksinlägg personen som har gett dig viruset letar efter(), snarare lösenord till bankkonton och liknande (tror jag iaf). Eller så är det en stalkern från din förra klass

Hahaha. :p Tror jag icke. Men ok hm, fail då, för jag loggar aldrig in på min bank från den här datorn. Aja, bajs, får väl formatera om då. [sad] Men internet blir så seegt och fixa igen efter det, har formaterat datan typ tre gånger på två månader blir arg [mad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pepparkaksgubbe:

Ja! Trojan heter den, den e läskig
Den visar allt du skriver, alla sidor du loggar in på osv.. och allt går till den andra datorn (alltså till virus skaparen). Osv.

Va :O Även det jag inte skriver på internet? Fyfaan!! Mina dagboksinlägg, hahaha fan vad obehagligt. [shake] Nä nu jävlar får jag väl formatera den då, asså fyfan vad jag hatar alla jävla virus-töntar, jag menar, vad fan vinnerom på det? [mad] Blir så arg!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade en sån där "trojan" förut och den såg säkert allt jag skrev för en gång så TOG DEN ÖVER DATORN och började skriva saker och ändrade min presentation på en sida osv
asläskigt. tror inte ens det hjälper att formatera om, finns alltid kvar. viruset altlså. eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

jag hade en sån där "trojan" förut och den såg säkert allt jag skrev för en gång så TOG DEN ÖVER DATORN och började skriva saker och ändrade min presentation på en sida osv
asläskigt. tror inte ens det hjälper att formatera om, finns alltid kvar. viruset altlså. eller?

VAA. :SS sluta skräm mig för helvete?+ [cry][cry] Min data avbetalar jag fan, virushelvetet måste försvinna annars får jag ett riktigt utbrott [mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Va :O Även det jag inte skriver på internet? Fyfaan!! Mina dagboksinlägg, hahaha fan vad obehagligt. Nä nu jävlar får jag väl formatera den då, asså fyfan vad jag hatar alla jävla virus-töntar, jag menar, vad fan vinnerom på det? Blir så arg!

Ja, personen bakom viruset kan se allt, bokstavligen. Det är precis som att det är DEN personen som sitter bakom din dator skärm. Viruset kan även öppna din inbyggda webcam (om du har) och inbyggda mikrofon, ta dina bilder ifrån osv. (Det är vad jag vet iaf *kan ha fel*, men du kan också söka på google på trojaner och vad de gör)
Jag hatar Trojaner :/.

Men om du har antivirus, varför varnade den inte dig? .. Vilket antivirus har du?

Och de dem vinner på de, asså oftast är dem bara ute efter ditt banknummer/kontonumer? (vad det nu heter) för att att stjäla pengar ifrån ditt konto, eller ibland är de ute efter att ta folks ID osv.
Men ibland vill de bara jävlas. [rolleyes]

[mad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Angelize:

asläskigt. tror inte ens det hjälper att formatera om, finns alltid kvar. viruset altlså. eller?

Nej, inte när du har formaterat datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Men internet blir så seegt och fixa igen efter det, har formaterat datan typ tre gånger på två månader blir arg [mad]

Sluta ladda ner porr då ! [no-no]

Angelize:

tror inte ens det hjälper att formatera om, finns alltid kvar. viruset altlså. eller?

Tror nog den går bort efter att man har formaterat om datorn. Man tar ju liksom bort alla filer och allt i datorn, inklusive viruset. Fast who knows, kanske är nått virus som nån NASA snubbe har skapat...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

VAA. :SS sluta skräm mig för helvete?+ [cry][cry] Min data avbetalar jag fan, virushelvetet måste försvinna annars får jag ett riktigt utbrott [mad][mad]

Men alltså, om virusprogrammet inte hittar någonting så har du väl inga virus?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

KannibalKocken:

Tror nog den går bort efter att man har formaterat om datorn. Man tar ju liksom bort alla filer och allt i datorn, inklusive viruset. Fast who knows, kanske är nått virus som nån NASA snubbe har skapat...

Jag har i alla fall hört att virusprogram inte kan ta bort virus, att de är värdelösa, de finns fortfarande kvar på datorn, stämmer det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

VAA. :SS sluta skräm mig för helvete?+ [cry][cry] Min data avbetalar jag fan, virushelvetet måste försvinna annars får jag ett riktigt utbrott [mad][mad]

Formatera datorn, viruset kommer försvinna, jag lovar (nat).
Skaffa ett bättre virusprogram [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Det är precis som att det är DEN personen som sitter bakom din dator skärm. Viruset kan även öppna din inbyggda webcam (om du har) och inbyggda mikrofon, ta dina bilder ifrån osv. (Det är vad jag vet iaf *kan ha fel*, men du kan också söka på google på trojaner och vad de gör)
Jag hatar Trojaner :/.

Usch, läskigt.. har ingen webcam som tur är iaf. :/

Pepparkaksgubbe:

Men om du har antivirus, varför varnade den inte dig? .. Vilket antivirus har du?

Alltså.. hade inte antivirus när jag laddade ner bilden. 🙁 Det var typ nån månad jag inte hade det för det förra hade gått ut. Skaffade nytt igår (telia antivirus). Så.. får skylla mig själv egentligen isf. :S Men jag gör så att jag lägger in filer jag verkligen måste ha på ett USBminne och sen får jag väl försöka formatera om datan nu då. Oo Skrev btw ett meddelande till virus-tönten om att den är en sucker osvosv[mad]

KannibalKocken:

Sluta ladda ner porr då !

Lol, gör jag inte, det var en bild på Gemma Ward, som var skitsnygg, och som jag tänkte ha som avatar. [mad][mad]


   
SvaraCitera