Aviseringar
Rensa alla

Mår dåligt av skolan


Ämnesstartare

har gått en termin i gymnasiet nu och jag mår jättedåligt. Vet inte riktigt varför men jag upptäckte att jag mådde dåligt därför att jag gick runt och tänkte på det, att jag ville fly, och att jag ville byta till den skolan/klassen som mina gamla kompisar går på för att jag vet att jag kommer må bra då. Jag gråter flera gånger om dan och tänker på det konstant, jag mår skit och vill inte må sähär. Det känns som att ingen ta detta på allvar. Pratade med rektorn på mina kompisars skola ifall jag fick börja där men hon sa att jag hade missat tre kurser och trodde inte att jag skulle klara att läsa ikapp, men hon förstod ju inte hur dåligt jag mådde, hon trodde att det berodde på kompisar men det har gått så jävla långt så det är inte det ända nu. Jag skiter i ifall jag får f i de kurserna, jag vill bara må bra och börja i den klassen. Är det meningen att jag ska gå 2 och ett halvt år till och må sähär?, finns det inget som kan tvinga rektorn att ta in mig, det fanns ju plats.


   
Citera
Exner

Mycket tråkigt läge. Rekommenderar att du bokar tid med kuratorn och skolsköterskan så snart som möjligt, och förklarar läget för dem. Får en annan tyngd gentemot rektorerna om du har dem i ryggen.


   
SvaraCitera