Aviseringar
Rensa alla

Mår dåligt av varmt bad


Ämnesstartare

Varje gång jag tar ett bad i mitt badkar mår jag ALLTID dåligt. Blir yr, illamående, svettas och måste alltid kravla mig ur och lägga mig på badrumsgolvet ett tag för att det ska gå bort. Jag tycker inte att jag har för varmt vatten utan det är alltid skönt i början. Hur varmt vatten ska man ha egentligen och händer detta för någon annan?


   
Citera
Ämnesetiketter

Aa klarar ej av att bada varmt, får panik efter ett par minuter.


   
SvaraCitera

Anna-Sara, jag föreslår att du duschar lite först, känner av temperaturen på vattnet och sedan badar så att det det med större sanolikhet blir en bra tempereatur.

Vattnet ska aldrig vara så vart att man bränner sig eller så varmt att man typ svettas av det, snarare ljummet o inte kallt, det kan vara varmare än ljummet. Äh vette fan hur jag ska formulera mig, du hittar nog den rätta värmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Anna-Sara, jag föreslår att du duschar lite först, känner av temperaturen på vattnet och sedan badar så att det det med större sanolikhet blir en bra tempereatur.

Vattnet ska aldrig vara så vart att man bränner sig eller så varmt att man typ svettas av det, snarare ljummet o inte kallt, det kan vara varmare än ljummet. Äh vette fan hur jag ska formulera mig, du hittar nog den rätta värmen.

Ska prova det! Det jobbiga är att jag älskar att bada men på något sätt går det alltid fel :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:
Aa klarar ej av att bada varmt, får panik efter ett par minuter.

Är det i psyket eller mår du bara dåligt av det?


   
SvaraCitera

anna_sara:

Ska prova det! Det jobbiga är att jag älskar att bada men på något sätt går det alltid fel :/

Stackars dig! Ah jag hoppas att det ordnar sig för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Stackars dig! Ah jag hoppas att det ordnar sig för dig.

Jo, får prova med ljummet vatten 🙂 


   
SvaraCitera

anna_sara:

Är det i psyket eller mår du bara dåligt av det?

Svettigt, mår illa och får yrsel typ. Så jag upplever det ungefär som dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:

Svettigt, mår illa och får yrsel typ. Så jag upplever det ungefär som dig.

Så himla konstigt! Vissa kan bada hur varmt som helst, men själv klarar jag inte ens 10 minuter i ett - vad jag tycker - normalvarmt bad.


   
SvaraCitera

Beror väl på blodcirkulation och såna grejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Beror väl på blodcirkulation och såna grejer

Men kan man göra något åt det då?


   
SvaraCitera

anna_sara:

Men kan man göra något åt det då?

Hur hälsosamt lever du annars?


   
SvaraCitera
reben

jag med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Hur hälsosamt lever du annars?

Jag är ute och springer då och då, äter väl rätt bra. Kan bli lite snålt med frukost då jag aldrig är hungrig på morgonen, men annars äter jag sallad,kött, potatis och allt man bör äta! Ibland kan jag sova lite dåligt eller vara uppe lite för sent Tumme nedOskyldig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
jag med

Trodde nästan det bara var jag!


   
SvaraCitera