Aviseringar
Rensa alla

Mår dåligt av varmt bad


Ta ett mindre varmt bad då.


   
SvaraCitera

anna_sara: Varje gång jag tar ett bad i mitt badkar mår jag ALLTID dåligt. Blir yr, illamående, svettas och måste alltid kravla mig ur och lägga mig på badrumsgolvet ett tag för att det ska gå bort.

Skulle gissa på att det beror på vätskebrist. Får du däremot kramp så beror det på Magnesiumbrist som man lätt får om man svettas mycket.

anna_sara: Jag tycker inte att jag har för varmt vatten utan det är alltid skönt i början. Hur varmt vatten ska man ha egentligen och händer detta för någon annan?

Jag badar varmbad en gång i veckan. Ca 37 grader varmt vatten. Breddfullt badkar. Brukar ligga 2 - 3 timmar i badkaret - UNDERBART SKÖNT... i synnerhet vintertid när snöstormen viner utanför fönstret.   Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter:

Skulle gissa på att det beror på vätskebrist. Får du däremot kramp så beror det på Magnesiumbrist som man lätt får om man svettas mycket.

Jag badar varmbad en gång i veckan. Ca 37 grader varmt vatten. Breddfullt badkar. Brukar ligga 2 - 3 timmar i badkaret - UNDERBART SKÖNT... i synnerhet vintertid när snöstormen viner utanför fönstret.   Hjärta

Låter underbart!! Ska pröva den temperaturen 🙂


   
SvaraCitera

Biologiskt sätt är det blodet som börjar transporteras långsammare i kroppen, i hand med att den redan stimuleras av högre värme utifrån. Därför är det lätt hänt att hjärnan inte får tillräckligt med tillförsel, som kan vara orsaken till att man känner sig yr och dylikt.

- Därför är det bra att t.ex bada i lägre temperaturer eller kortare stunder, så vitt jag vet =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

019linnea:
Biologiskt sätt är det blodet som börjar transporteras långsammare i kroppen, i hand med att den redan stimuleras av högre värme utifrån. Därför är det lätt hänt att hjärnan inte får tillräckligt med tillförsel, som kan vara orsaken till att man känner sig yr och dylikt.

- Därför är det bra att t.ex bada i lägre temperaturer eller kortare stunder, så vitt jag vet =)

Tack så mycket!


   
SvaraCitera
seasaw

lär mig aldrig, den romantiserade bilden av hur "ett litet varmt bad skulle sitta fint" sitter för hårt inpräntad i mig, gör om misstaget typ en gång i halvåret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seasaw:
lär mig aldrig, den romantiserade bilden av hur "ett litet varmt bad skulle sitta fint" sitter för hårt inpräntad i mig, gör om misstaget typ en gång i halvåret

Haha asså, det är ju så härligt i början! Har iallafall börjat med ljummet vatten nu, funkar prima!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

019linnea:
Biologiskt sätt är det blodet som börjar transporteras långsammare i kroppen, i hand med att den redan stimuleras av högre värme utifrån. Därför är det lätt hänt att hjärnan inte får tillräckligt med tillförsel, som kan vara orsaken till att man känner sig yr och dylikt.

- Därför är det bra att t.ex bada i lägre temperaturer eller kortare stunder, så vitt jag vet =)

Låter mycket logiskt! tack 🙂


   
SvaraCitera
seasaw

ska pröva ngn ruskig höstdag!

anna_sara: Haha asså, det är ju så härligt i början! Har iallafall börjat med ljummet vatten nu, funkar prima!


   
SvaraCitera