Aviseringar
Rensa alla

Mår dåligt efter sex


Ämnesstartare

Hej.
Det är såhär att jag ofta mår dåligt och efter jag har haft sex med med någon.
Givetvis år man dåligt om man har sex med fel person men jag kan börja må dåligt även ifall det är en person jag tycker om.
Sedan är det också så att även om jag ofta vet att jag kommer må dåligt efteråt, så kan jag inte sluta med det.
Jag måste ha det. Är som en drog. Med kick, abstinens, backsmälla och allt.

Är det någon annan som känner så? någon som har något tips?


   
Citera
Ämnesetiketter

Sexberoende?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo eller något i den stilen. Beroende är väl de flesta(förrutom asexuella) men jag kan kan må dåligt av det. Det blir liksom lite gamble varje gång ifall jag ska må bra av det eller inte. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobbigt, jag kan säga att jag förstår din känsla och att du förmodligen skulle behöva lite hjälp med ditt problem utav någon professionell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo kanske det. Finns det sjukdomar som gör att man typ hamnar i obalans av sexuella kickar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JustLikeADream:

Finns det sjukdomar som gör att man typ hamnar i obalans av sexuella kickar?

Jag vet inte något om dethär, förutom att jag själv känner igen en del utav det som du beskriver.

Men ja, sexberoende är väl något som du uppvisar tecken på. Folk verkar ofta tro att det måste vara så illa att personen säljer sig själv och kollar porr 24/7 innan det kan kallas för sexmissbruk eller kalla någon för sexmissbrukare.

Men när det är något som stör dig i ditt liv och som blivit ett såpass omfattande problem att du trotts dåligt mående och negativa känslor upprepar samma handling, så är det ju ett problem.

Kanske kan hormonerna spela en in en del. Men jag tror inte att de riktigt har med dethär att göra. Tycker att det verkar vara ett väldigt självdestruktivt beteende mönster som du är i.

Och som sagt, du kanske bör söka hjälp på kanske en vårdcentral eller en ungdomsmottaging som därifrån kan remittera dig vidare för bedöming.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ju kolla på denhär sidan, är på engelska. Här är ett test som du kan ta, däremot så ska du inte diagnostiaera dig själv. Men kanske får du en liten ögonöppnare...

http://www.sexhelp.com/sast.cfm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antar att du kommer när du har sex? Har hört att orgasm i ovanliga fall kan ta få med sig en hormon som gör att man blir deppig "på köpet" om man säger så.


   
SvaraCitera

Jag var tillsammans med en sexmissbrukare en gång. Jag blev våldtagen flera gånger. Nu vet inte jag om han mådde dåligt över det men om han gör det, FÅR HAN FAN SKYLLA SIG SJÄLV JÄVLA LIFEDESTROYER!!!!!!!!!!!

Tips; get halp.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera