Aviseringar
Rensa alla

Mår dåligt :/


Ämnesstartare

Okej, så jag har mått väldigt dåligt på sistone men grejen är den att jag känner att jag mår dåligt och blir ledsen av små onödiga saker. Jag kan bli jätteledsen av att bli avvisad av någon eller om jag inte får ett hej tillbaka eller bara sådana grejer. Det känns dåligt också eftersom jag vet att det finns så många som har det så mycket värre men jag kan inte hjälpa det, Ibland kan jag bara gå hem och ligga och gråta för att jag har haft en sådan dålig dag.

Har funderat lite på just detta och det kan bero på personliga problem och att jag blev retad när jag var liten så det har utvecklat nu att jag är jätterädd för att bli avvisad och att ingen ska gilla mig och allt vad det är. Jag vet inte vad jag ska göra för att jag blir så begränsad och känslig och jag har försökt börja ett nytt liv och sådär och lagt allt det jobbiga i livet bakom mig och det har fungerat bra men fortfarande får jag små panikattacker när jag tänker tillbaka och det känns som att jag kan gå tillbaka till mitt tillbakagågna, blyga och gamla jag helt plötsligt. Finns det någon chans att någon känner likadant eller t.o.m. Hjälpa mig med det här blir jag väldigt tacksam. 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Det är vetenskapligt bevisat att tankar influenser handlingar, att stå framför spegeln är inte pseudo och upprepa saker i ens hjärna är inte heller det, har du provat träning? Producera lite dopamin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Perfektion/Gud:
Det är vetenskapligt bevisat att tankar influenser handlingar, att stå framför spegeln är inte pseudo och upprepa saker i ens hjärna är inte heller det, har du provat träning? Producera lite dopamin

Jag har faktiskt försökt intala mig själv att det här är löjliga grejer som jag bara komplicerar och att jag ska vara glad med mitt liv och den jag är osv men ändå lyckas det bli tvärtom känns det som. Ju mer jag intalar mig själv att jag har vänner och sådär eller att jag är bra på det och det känns det som att jag inte är bra på det och det längre. Vet inte om det kan vAra för att jag inte tror på det jag säger till mig själv tillräckligt mycket för att jag själv ska kunna tro på det 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejhej300:

Jag har faktiskt försökt intala mig själv att det här är löjliga grejer som jag bara komplicerar och att jag ska vara glad med mitt liv och den jag är osv men ändå lyckas det bli tvärtom känns det som. Ju mer jag intalar mig själv att jag har vänner och sådär eller att jag är bra på det och det känns det som att jag inte är bra på det och det längre. Vet inte om det kan vAra för att jag inte tror på det jag säger till mig själv tillräckligt mycket för att jag själv ska kunna tro på det 

Okej, ledsen och säga det, men det finns inget som kan göra det bättre än beslutsamhet våga misslyckas och göra det igen, det spelar ingen roll vad folk säger, man kommer fortfarande känna samma sak, det har jag erfarenhet av, men börja träna det är mitt tips, tex någon kampsport, det kommer göra dig mer självsäker


   
SvaraCitera

Du är då inte ensam i alla fall. 


   
SvaraCitera