Aviseringar
Rensa alla

Mår illa av öl


Ämnesstartare

KK den ja smakade idag och mådde illa av var mariestads på glasflaska. Måste ha varit den beskaste av de beska. 3.5 %


   
SvaraCitera

Men 3.5:or är ju inte gott..


   
SvaraCitera

Vad drack du för öl egentligen? [shake] Har varit med om att riktigt billig och äcklig öl luktar typ svett. Men aldrig

saraa92:

Smakar som ruttna hasselnötter.

Första gången som jag verkligen smakade öl var i 12-års åldern. Det var nyårsafton och min pappa tyckte att jag kunde få en 3,5:a. Smakade, fick tårar i ögonen av hur äckligt det smakade men ville inte verka vek inför pappa och hans kompis. Så jag bet ihop och drack upp den. Började sen tycka bättre om öl i slutet av högstadiet/början av gymnasiet. Men njöt inte av öl fullt ut förrän jag hade krogåldern inne. Öl är ju det enda man har råd med när man går ut.


   
SvaraCitera

kosjka:

men drick inte öl då[shake]

Håller med xD


   
SvaraCitera

Då kanske du inte ska: dricka öl


   
SvaraCitera

saraa92:

Alla ni ölälskare, tyckte ni det var gött första gången eller fick ni vänja er?

Får jag fråga - var ölen väl kyld? Drack du den ur glas eller halsade du direkt ur burk eller flaska?

Jag tycker själv rumsvarm öl inte är speciellt gott. Men det får man ju ofta genomlida typ på rockfestivaler typ Roskildefestivalen. Dessutom smakar öl mycket bättre om du slår upp den i ett glas. Att dricka direkt från flaska smakar inte lika gott och ännu värre att dricka direkt ur en burk. Öl behöver liksom vin "luftas" och ölet får luftas när du slår upp det i ett glas. Och som sagt - väl kylt!

Men å andra sidan, gillar du inte öl så är det ju inte mer med det. Det finns folk som inte gillar mjölk!?? [confused]


   
SvaraCitera

Har alltid gillat öl, ända sedan jag var liten och fick smaka av mina föräldrar.


   
SvaraCitera

beror på vilken öl, vissa smakar bara skit
annat går ner när man verkligen vill 😀


   
SvaraCitera