Aviseringar
Rensa alla

Mår psykiskt dåligt


Ämnesstartare

Jag behöver verkligen ALLA tips jag kan få just nu.. Jag mår verkligen SKITdålogt.. Jag tar antidepressiva som inte hjälper ett dugg, känner bara att jag mår sämre och sämre för var dag som går. Och jag har ändå tagit dessa tabletter sedan i somras. Jag har grova sömnsproblem och gråter mig alltid till sömns..Mina problem bottnar i min uppväxt. Just nu bor jag hemma och jag klarar inte av det. Jag får panikångestattacker i princip varje dag. Jag tänker på att jag ska ta mitt liv varje dag - men är för feg..

Jag måste hemifrån.. jag måste t ill någon psykakut men hur fan ska jag gå till väga?

(sorry för mina meningar, men jag mår skit just nu).


   
Citera

öh..soc, skolsyster, psykolog etc?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Hur gammal är du? Men:

Kakaoxo:

psykolog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Hur gammal är du?

Jag är 20..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

öh..soc, skolsyster, psykolog etc

Jag går redan hos en psykolog, har bytt psykolog 3 gångar. Tycker att de är värdelösa. Jag måste hemifrån!!!!


   
SvaraCitera

lafouine:

Jag måste hemifrån!!!!

flytta hemifrån då?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

lafouine:

Jag är 20..

lafouine:

Jag måste hemifrån!!!!

Vad är problemet då? Är väl bara att flytta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

flytta hemifrån då?

Det är inte så lätt. Om det hade varit så lätt att bara flytta hade jag redan gjort det vid det här laget.


   
SvaraCitera

Eh... Dels, testa fler psykologer och psykiatriker. Det tar tid att hitta en som funkar men när man gör det så är det guld värt. Och pusha om att du vill ha någon ordentlig "plan" eller vad man ska säga - inte bara att du går dit och ältar samma saker gång på gång utan gärna mer konstruktivt hur du ska arbeta för att må bättre. Efterfråga KBT eller dylikt.

Sen, om du är medveten om att din boendesituation gör det värre så gör allt du kan för att flytta. Leta lägenheter och dylikt. Hur ser din försörjning ut? Pluggar du, jobbar du, är du arbetslös eller sjukskriven? Om du inte jobbar kan det vara svårt att få försörjning nog för att bo hemifrån men om du kan få din psykiatriker att skriva under på att du måste flytta av hälsoskäl kan soc tänkas hjälpa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lafouine:

jag måste t ill någon psykakut men hur fan ska jag gå till väga?

Dra bara till psykakuten?


   
SvaraCitera

Förresten: Hur länge har du gått på antideppen? Du är väl medveten om att det tar ett tag innan de verkar, och att de kan ha motsatt effekt i början?
Antar att du är medveten om det, vill bara dubbelkolla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Sen, om du är medveten om att din boendesituation gör det värre så gör allt du kan för att flytta. Leta lägenheter och dylikt.

Jag kommer förmodligtvis börja plugga nu i januari, men jumer det närmar sig skolstart desto mer rädd och nervös blir jag. Jag kan inte bo ensam just nu. Jag måste söka hjälp för mina problem först.. Men samtidigt kan jag nte göra det samtidigt som jag bor hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Förresten: Hur länge har du gått på antideppen? Du är väl medveten om att det tar ett tag innan de verkar, och att de kan ha motsatt effekt i början?
Antar att du är medveten om det, vill bara dubbelkolla.

Sedan i början av juni.. Jo jag vet det.. Man kan må dåligt de 2 första veckorna.


   
SvaraCitera

lafouine:

Jag tar antidepressiva som inte hjälper ett dugg, känner bara att jag mår sämre och sämre för var dag som går.

Testa att byta antidepressiva


   
SvaraCitera

lafouine:

Man kan må dåligt de 2 första veckorna.

Har hört att man oftast mår dåligt de första 4 veckorna


   
SvaraCitera