Aviseringar
Rensa alla

Marshall Valvestate s80


Ämnesstartare

tjenare hade tänkt mig en ny förstärkare nu. och har blivit kär i Marshall Valvestate s80 sån skolan har. och då vill jag också hitta en.

vet ni någonstans vart man kan köpa en sån eller finns det någon på forumet som kanske äger en som fungerar bra och vill sälja. [y][wink]


   
Citera

Kolla musikbörsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Kolla musikbörsen.

hittade tyvärr ingen där. [cry]


   
SvaraCitera

andlin103:

hittade tyvärr ingen där.

Kolla på Internet.


   
SvaraCitera

4sound?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan ju gå bra med någon annan valvestate. men vill ha en förstärkare med mycket möjligheter på. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Är inte det en transistorförstärkare?

Verkar relativt sällsynt idag. Vad spelar du för musik? Vi kanske kan hitta ett alternativ till dig.

Gillar du reverb?

Hur mycket kan du tänka dig att lägga ut och vad har du för ambitioner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja kanske typ 4-6000 kr. [smile] jag spelar typ Guns N' Roses, Metallica, Nirvana. Hårdrock metal. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Okej, på så sätt.

Hm, lite svårt då jag själv inte spelar sådan musik. Men jag skulle satsa på en rörförstärkare. Om du lyckas hitta en begagnad Marshall kompletterar du med Marshall Shredmaster - världens bästa distpedal som går på tusenlappen.

Peavey är väldigt förekommande inom metalscenen, ingenting jag gillar personligen då jag är en sucker för reverb och och så cleant ljud som möjligt. Jag använder nämligen mycket pedaler.

Dra till din lokala musikbutik och be om att få spela på en Peavey, för jag anser att du skall köra på rör om det gäller Marshall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keybored:

Dra till din lokala musikbutik och be om att få spela på en Peavey, för jag anser att du skall köra på rör om det gäller Marshall.

några polare har pavey i deras lokal och de är nice.

jo visst rörförstärkare är nice! men de är svindyra! kollade lite på www.thomann.de kostar typ 10000 kr. [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den la jag märke till! sjukt nice ljud! :O

dh.jpg


   
SvaraCitera

Jag har spelat på Valvestate s80 och tycker den är skön med ett tungt ljud. Kan rekommenderas!
Kolla blocket eller vend.se Där finns flera s80


   
SvaraCitera