Aviseringar
Rensa alla

marsvin osv!


blum
 blum
Ämnesstartare

Jag har alltid haft tusentals djur eftersom jag växt upp på landet i en hippiefamilj, men eftersom min farsa och bror har astma och är allergiska mot hö och vissa pälsdjur har jag aldrig kunnat ha nått mysigt djur inomhus.

Nu har jag flyttat hemifrån och ville först ta med ett par kattungar vi hade hit, men det är taskigt att ha innekatter och dessutom är kattmat dyrt :c

Har dock länge velat ha ett marsvin för de verkar otroligt mysiga, men är de det?
Kostar marsvin mycket att köpa, och hur dyra är de i drift? :S

Jag är ju djurvan osv så jag skulle lätt kunna ta hand om det, vet bara inte så mycket om djuret i fråga..
Vore asgulligt med en liten hårboll som knallade omkring och käkade gurka 😀

Gerbiler är jobbiga att tämja och så va? För sådana är fina annars.


   
Citera

Det du egentligen vill ha är en afrikansk pygmékotte. [smile]


   
SvaraCitera

Jag tror att marsvin är onda. Min kompis hade marsvin, de var seriöst helt cp. Låg typ helt stilla och var lugna, så rörde man lite på sig, och helt plötsligt så kutade dom iväg och gömde sig i buren, höll på att skita i kors varje gång. [mad]


   
SvaraCitera
blum
 blum
Ämnesstartare

det här är en seriös tråd så det gör inget att igen vettig ([mad]) har svarat än. ska vänta på alla marsvinsfreak[cool]


   
SvaraCitera

Jag tycker att marsvin är sötare än gerbiler också måste jag säga[rolleyes] Speciellt virvelmarsvin; de är ju supergulliga ^^. Jag kan bara gissa, men sku inte tro att det är så dyrt att varken köpa eller ha dem. Läste tex. på en hemsida att de till 80% käkar hö och det är ju inte så kostsamt i alla fall[rolleyes]

Sen för att komma med en kommentar i tidigare inlägg om marsvins beteende så förutsätter jag att det är som med många andra sällskapsdjur; tex. kaniner och katter att det är viktigt att man hela tiden hanterar dem och gosar med dem så får de ett gott temperament och blir gosiga.


   
SvaraCitera

Lindblom:

et här är en seriös tråd så det gör inget att igen vettig ([mad]) har svarat än.

I see what you did there! [mad]


   
SvaraCitera

Lindblom:

det här är en seriös tråd så det gör inget att igen vettig

Jag var seriös! Jämnför bara:

Afrikansk pygméigelkott
Image

Marsvin
Image


   
SvaraCitera
blum
 blum
Ämnesstartare

Kan marsvina vara ensamma hemma hela dagarna, eller ska jag ta med det i väskan till skolan? [cute]


   
SvaraCitera
blum
 blum
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Jag var seriös! Jämnför bara:

haha men det där marsvinet var ju jättefult 🙁

men såna där igelkottar kan man väl inte ha spom husdjur?


   
SvaraCitera

Lindblom:

haha men det där marsvinet var ju jättefult 🙁

Det är så ditt marsvin kommer se ut. [blush]

Lindblom:

men såna där igelkottar kan man väl inte ha spom husdjur?

Jodå, det är det man har dom till. [smile]


   
SvaraCitera
blum
 blum
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Det är så ditt marsvin kommer se ut. [blush]

nej [mad]

DeathOrGlory:

Jodå, det är det man har dom till. [smile]

jaha. men dom sticks ju :<


   
SvaraCitera

Lindblom:

nej [mad]

Jo. [sad]

Lindblom:

jaha. men dom sticks ju :<

Ifall man är elak ja! Är du elak mot djur?! [mad]


   
SvaraCitera

I love Cheesypoofs:

Jag tror att marsvin är onda. Min kompis hade marsvin, de var seriöst helt cp. Låg typ helt stilla och var lugna, så rörde man lite på sig, och helt plötsligt så kutade dom iväg och gömde sig i buren, höll på att skita i kors varje gång.

Mm, är något fel på kompisars marsvin[sad]


   
SvaraCitera

Lindblom:

Vore asgulligt med en liten hårboll

Hamster [y][y]


   
SvaraCitera
blum
 blum
Ämnesstartare

nesinnas:

Hamster [y][y]

de verkar mest bitas, och så är de så små.


   
SvaraCitera