Aviseringar
Rensa alla

Martin Shkreli och medicinen mot Aids.


Mao säger nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Yttersta beviset för hur dåligt ett samhälle blir när allt är privatiserat och allt därmed styrs utifrån ett vinstintresse. USA är ett nyliberalt helvete där viktiga samhällsfunktioner som polis, sjukvård, läkemedelsindustri styrs av marknaden. "Förstatliga! Förstatliga! Förstatliga!" säger jag. 

försöker du anföra USA som skräckexempel på en svag statsmakt eller? bara undrar.

upphovsrätt är anledningen till att han ens kan göra såhär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken kuk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

försöker du anföra USA som skräckexempel på en svag statsmakt eller? bara undrar.

upphovsrätt är anledningen till att han ens kan göra såhär.

rättelse: jag är dum i huvudet och har fel

men det är ändå statens fel pga att FDA's regler hämmar konkurrens. alla droger och mediciner skall legaliseras och avregleras.

rekommenderar denna text

http://slatestarcodex.com/2015/09/24/the-problems-with-generic-medications-go-deeper-than-one-company/


   
SvaraCitera

dazed:
Vilken kuk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärta


   
SvaraCitera
Smilen

Hur vet man om man har AIDS?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som kapitalist kan jag inte direkt känna hat gentemot hans handlingar. Däremot själva grejen att höja priser på medicin och få det att framstå som materiellt tycker jag är ett jävla sätt.

Är kluven i frågan


   
SvaraCitera

Kommer alltid finnas folk som gör vad som helst för att få pengar. Tycker att det är systemfel att det är möjligt i det här fallet, och fokus ska ligga på att fixa systemet och inte på att rikta hat mot enskilda individer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Yttersta beviset för hur dåligt ett samhälle blir när allt är privatiserat och allt därmed styrs utifrån ett vinstintresse. USA är ett nyliberalt helvete där viktiga samhällsfunktioner som polis, sjukvård, läkemedelsindustri styrs av marknaden. "Förstatliga! Förstatliga! Förstatliga!" säger jag. 

Lite fånigt, men ändå ganska rätt.


   
SvaraCitera

Med det sagt försvarar jag inte vad han har gjort, utan min poäng är bara att det alltid kommer finnas ruttna människor och att bekämpa människans natur är tämligen lönlöst.


   
SvaraCitera