Aviseringar
Rensa alla

Mass Effect


Nachac:

Har bara dator, är väl exklusivt tv-spel?

http://isohunt.com/torrent_details/95235313/snes+emulator?tab=summary


   
SvaraCitera

Nachac:

Dåligt var det inte, men i relation till ettan och framför allt tvåan var det ett långt antiklimax.

Spela ettan igen och kom tillbaka sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Jag tycker gnället om ME3 är oförtjänt och löjligt

[love] Skönt att det finns fler där ute som inte hatar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

http://isohunt.com/torrent_details/95235313/snes+emulator?tab=summary


Åh.

Venfort:

Spela ettan igen och kom tillbaka sen.

Kanske.


   
SvaraCitera

Nintendo:

[love] Skönt att det finns fler där ute som inte hatar.

[love]

Nachac:

Kanske.

Ska man jämföra ettan med trean kan man inte bara jämföra story. Gameplay är oerhört viktigt för att man ska orka ta sig igenom en bra story.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Ska man jämföra ettan med trean kan man inte bara jämföra story. Gameplay är oerhört viktigt för att man ska orka ta sig igenom en bra story.

Jo, antagligen, har dock bra minne av ettans gameplay, inte lika bra som tvåan, men ändå. Bryr mig dock mer om karaktärsbyggnad, figurer och story, tyckte mycket om uppbyggnaden på tvåan, hur fokus var på att lära känna sina kamrater. Tyckte inte om, i trean, hur de hade ändrat på systemet med "reputation" och jag tyckte inte om slutet. Dels för att det var, som du säger "Deus in machina", dels för att det var något av dubbel bestraffning. Jag vill bli belönad för att vinna ett spel, inte slagen i ansiktet. Dessutom alldeles för lite dilemman i övrigt.


   
SvaraCitera

Nachac:

tyckte mycket om uppbyggnaden på tvåan, hur fokus var på att lära känna sina kamrater.

Varför tar du tvåan och trean som separata spel när de är delar av samma trilogi? Uppbyggnaden av kamraterna var ju i princip allt man gjorde i tvåan, medan trean leverar avslutet på all den uppbyggnaden. Gjorde du alla uppdrag på Tuchanka? Gjorde du alla uppdrag på Rannoch? Jag var helt gråtfärdig efter sista uppdraget på Tuchanka och mitt hjärta gick verkligen ut till alla Geth när deras historia avslöjades på Rannoch. Jag förstår att det är lätt att glömma det bra när det sista är dåligt, men jag tycker att man ska hålla sig medveten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Varför tar du tvåan och trean som separata spel när de är delar av samma trilogi?

För att det ändå är olika spel som alla borde skänka spelglädje.

Venfort:

Jag var helt gråtfärdig efter sista uppdraget på Tuchanka och mitt hjärta gick verkligen ut till alla Geth när deras historia avslöjades på Rannoch.

Fint att det grep dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Jasså? Nämn ett spel som är riktigt bra, då.

Mass Effect 1, Dragon Age Origins, The Witcher 2, fan, till och med Alpha Protocol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

ME3 har i min mening leverat något av det bästa inom spelvärlden sen Final Fantasy 3.

Btw snackar du riktiga 3an nu? För 6an heter faktiskt 6an idag, sedan längesedan.


   
SvaraCitera
Smilen

Grymt spel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ettan var riktigt bra, Mass Effect 2 var fantastiskt och bäst i serien enligt mig. Trean var lite av en besvikelse men helt klart bra.


   
SvaraCitera