Aviseringar
Rensa alla

Massa röda prickar efter vaxning!!! HJÄLP


Ämnesstartare

Hej!

Förra sommaren fick jag en idé att ta bort håret från mina armar med hjälp av veet hårborttagningscreme (hade ganska ljus och lite hår, men ville testa för skojs skull)
Resultatet blev faktiskt skitbra och mina armar var babylena runt en vecka, men sen när det växte ut igen blev det spikrakt och stod rätt ut - såg förjävligt ut, så jag har fortsatt med att ta bort håret regelbundet enda sen dess.
Så långt var allt toppen, men idag så köpte jag vaxremsor istället för att få längre hållbarhet på det lena, och jag gjorde det på båda armarna nu för en liten stund sen, gjorde inte ont alls, men 2 min efteråt fick jag MILJONER fula, röda och brännande prickar! [sad][sad][sad]

Någon som har råkat ut för samma sak och isåfall, hur länge var de kvar?


   
Citera

De brukar typ försvinna efter nåra timmar 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas det ! [cute]


   
SvaraCitera

Din hud kanske är lite känslig[tard]


   
SvaraCitera

lellepuff:

hade ganska ljus och lite hår

Det blir så efter ett tag igen om du inte tar bort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem fan kollar på om någons hår på armarna står rakt ut eller inte?
sedan när dem har växt ut så måste dem ju vara där ute
och ''slitas'' lite osså sen lägger dem sig ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Det blir så efter ett tag igen om du inte tar bort det.

Fortfarande ljust och inte så mycket mer, bara stod ut och såg konstigt ut, som om jag hade klippt av det och limmat fast det igen [shake]

uhuuuuuu:

vem fan kollar på om någons hår på armarna står rakt ut eller inte?
sedan när dem har växt ut så måste dem ju vara där ute
och ''slitas'' lite osså sen lägger dem sig ner.

Du kanske har rätt, men jag föredrar lena armar anyway [cute]
Förresten har prickarna försvunnit helt, wooho!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lellepuff:

Du kanske har rätt, men jag föredrar lena armar anyway [cute]
Förresten har prickarna försvunnit helt, wooho!

Haha det är helt galet vad tjejer tar sig till nu för tiden, vet du om det är fler tjejer än du som också vaxar armarna? Tror du det kommer bli någonting tjejer också måste göra? I alla fall enligt tjejer, för jag tror inte killar bryr sig om hår på armarna


   
SvaraCitera

Kablash__:

De brukar typ försvinna efter nåra timmar 😛

ngn som är erfaren?[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

senap123:

Haha det är helt galet vad tjejer tar sig till nu för tiden, vet du om det är fler tjejer än du som också vaxar armarna? Tror du det kommer bli någonting tjejer också måste göra? I alla fall enligt tjejer, för jag tror inte killar bryr sig om hår på armarna

Har inte hört om någon annan som har gjort det faktiskt, och tror absolut inte det kommer bli något "måste" ^^
Är ju en smaksak [cute]
Jag bryr mig inte ett dugg ifall andra har det eller inte heller, jag bara älskar att vara len [bigcheers]


   
SvaraCitera

lellepuff:

Resultatet blev faktiskt skitbra och mina armar var babylena runt en vecka

Vad andvände du gör typ av borttagning?? [rolleyes] jag brukar max va len i typ en dag... [surprised][n]


   
SvaraCitera

lellepuff:

Någon som har råkat ut för samma sak och isåfall, hur länge var de kvar?

det är ganska naturligt att det blir rött eftersom att man sliter upp mer eller mindre allt hår med rötterna.

testa varmvax istället för remsor eftersom att det irriterar huden mindre. smörj med aloe vera eller mild after shave, t.ex. den från rfsu. chilla också med att svettas och/eller bli blöt av vatten i ca 24 timmar efteråt eftersom det kan få bakterier ned i de öppna porerna och orsaka inflammation.

sen är du snygg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nordströmskan:

Vad andvände du gör typ av borttagning?? [rolleyes] jag brukar max va len i typ en dag... [surprised][n]

Du vet den hårborttagningscremen från Veet som man smörjer in, låter sitta 5 min och sen skrubbar bort med en svamp ^^

http://images.pricerunner.com/product/100x100/84873282/Veet-Haerborttagningskrae...

internet:

testa varmvax istället för remsor

Sådant man värmer i micron eller?
Använde after shaven från rfsu faktiskt, prickarna försvann helt efter ett tag, men igår, alltså några dagar efteråt, så kom lite prickar tillbaka på ena armen och de är fortfarande kvar. Ska använda dina tips nästa gång , thx [bigcheers]


   
SvaraCitera

lellepuff:

Sådant man värmer i micron eller?

ja, eller i vattenbad, fast micron är smidigare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lellepuff:

jag föredrar lena armar anyway

mina armar är så lena som dem får vara, och jag har hår på armarna.
lenare är bara äckligt.


   
SvaraCitera