Aviseringar
Rensa alla

Massiv mens?


Ämnesstartare

Blöder man mycket om man förbrukar ett sånt här paket på ett dygn? [sad]
Hur mkt ska en normalmus släppa ifrån sig?
Hur många paket går det åt för er på en vecka?
Image


   
Citera
Ämnesetiketter

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inviduellt. Oroa dig inte. Vill du vara säker, kontakta din ungdomsmottagning. Holy shit vad du blöder. "I don't trust anything that bleeds for five days and doesn't die". Äckligt med mens. Tror du stressar upp dig i onödan, pröva att byta till tamponger som suger upp mer. Tråd låst p.g.a. inaktivitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla blöder olika mycket. Men om du blöder väldigt mycket riskerar du att få järnbrist. Så gå till en vårdcentral och förklara din situation!
Vet ej om man kan kontrollera blodmängden, men kan kanske tänka mig att den kan minska av att gå på p-piller regelbundet. Men även det är ju olika för alla, för vissa blir det flera gånger värre av p-piller.

Just det, är det första dagen på mensen? Man blöder alltid mer då. Så du kanske blöder allt på bara några dagar? Eller nåt.

Finns en miljon förklaringar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan vara missfall också. Men då kanske du skulle anat det. Det brukar man göra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Kan vara missfall också.

[sad] Nu blev jag ju lugnare

Det landade nåt hårt på golvet när ja duscha iaf, det var svart och stor som en halv pingpongboll, våga inte inspektera de så noga, skyfflade upp den med en isskrapa och spola ner.

Gud vilken äcklig tråd dehär blev, men vart vänder man sig när det kniper om inte till um.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vah?.. hoppas du ej va seriös med det där sista[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finnsisjön_:

Det landade nåt hårt på golvet när ja duscha iaf, det var svart och stor som en halv pingpongboll, våga inte inspektera de så noga, skyfflade upp den med en isskrapa och spola ner.

Behöver inte vara ett missfall. Kan lika gärna ha varit klumpat blod eller hinnorna som hållt fast blodet, minns inte vad de heter nu. Ibland kan de klumpa sig och så kan det göra sjukt ont.

Svårt att veta vilket det är. Men om det är ett missfall är det väl bara att låta det blöda helt enkelt. Tror inte man uppsöker läkare för ett missfall om det inte är längre gånget om du förstår vad jag menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finnsisjön_:

Gud vilken äcklig tråd dehär blev

Och, ja! Haha! Men;

Finnsisjön_:

när det kniper

så måste man ju hjälpa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Behöver inte vara ett missfall. Kan lika gärna ha varit klumpat blod.

skönt o höra [cute]

sötnos:

Tror inte man uppsöker läkare för ett missfall om det inte är längre gånget om du förstår vad jag menar.

Ja, det är lite jobbigt att få upp dom på isskrapan när de rör på sig lr skriker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag läste trådtiteln tänkte jag mig bara en tjej som sprutade mensblod [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp tamponger, du vet de där rosa "super"-blablabla som är större. Mycket behagligare.
Du behöver nog ej oroa dig, du har bara riklig mens. Brukar du ha så mycket eller är det bara så nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finnsisjön_:

Det landade nåt hårt på golvet när ja duscha iaf, det var svart och stor som en halv pingpongboll, våga inte inspektera de så noga, skyfflade upp den med en isskrapa och spola ner.

[bigsmile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns om en trolltråd. Lalalala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla blöder klumpat blod, don´t worry. Men gå till um och säg att du blöder mkt.


   
SvaraCitera