Aviseringar
Rensa alla

massor av var, men ingen infektion?


Ämnesstartare

Hej. Jag har piercat mig i läppen för en vecka sen och det rinner massa gul gegga stup i kvarten, jag antar att det är var.
Men grejen är att det gör inte ont och det är inte rött och svullet. Men varför bildas det massor av gul gegga då? :S Kommer det sluta av sig själv?
Detta är sjukt jobbigt eftersom smycket (hästskon) får massor av gegga på ena kulan hela tiden och det ser inte fräscht ut alls.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det går över av sig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Khrysos:

Det går över av sig själv

FAN vad du ser konstig ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Khrysos:

Det går över av sig själv

skönt att höra 😀

Rodja:

FAN vad du ser konstig ut

väx upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweguardian:

väx upp.

[crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lugnt, tar inte illa upp xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Khrysos:

Lugnt, tar inte illa upp xD

bra 🙂


   
SvaraCitera

Inflammation [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Inflammation [y]

är det illa? 😛


   
SvaraCitera

Infekterad Piercing:

"Du har ingen infektion för att piercingen är lite röd och svullen under läkningsperioden och blöder en aning. Inte heller om den avger en gulvit vätska som kommer att torka runt smycket under läkningsperioden, detta är sårvätska och fullständigt normalt. Risken att få en infektion är minimal om du är försiktig. "

fattig länk

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

sweguardian:

är det illa? 😛

Nej alltså, vid närmare eftertanke.. eftersom det inte är svullet och eller rött så kanske det inte är inflammerat.

Säker på att det är var? Kan vara sårvätska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Säker på att det är var? Kan vara sårvätska.

Jag är inte säker alls! 😛 Det kommer ju vit-gul gojja ur såret och sätter sig runt smycket 😛


   
SvaraCitera

Det låter inte som något farligt. Det tar ju ett litet tag för piercingar att läka helt. De kan vara lite instabila i början.
Så länge den inte är svullen eller röd är det bra. Tvätta den som vanligt och fortsätter den att bråka så tvätta den med koksaltlösning. Det fixar allt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egyptologen:

tvätta den med koksaltlösning. Det fixar allt!

Du har nog rätt för att jag testade att koka upp en dl vatten och ungefär ett kryddmått salt och hade på det på piercingen innan jag gick och sov och innan jag gick till skolan nästa dag och var bildades mycket mindre vitt gegga under dagen då 😀
Det är inte svullet och inte rött, och gör absolut inte ont, känns knappt att jag har en piercing där 😉


   
SvaraCitera

sweguardian:

Det är inte svullet och inte rött, och gör absolut inte ont

Vad bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera