Aviseringar
Rensa alla

Måste acceptera mig själv..


Ämnesstartare

Jag har alltid levt med uppfattningen om att jag är straight. Jag har föreställt mig själv med en man.. med våra barn i någon förort i södra sverige.

Jag har inbillat mig själv att jag har varit kär i killar, men jag har på senare tid börjat ifrågasätta min sexualitet och tillslut kommit fram till att jag troligtvis är lesbisk. Då jag ser tjejer, kvinnor attraktiva på ett helt annat sätt än jag någonsin har känt för killar. Visst, det finns snygga killar men när jag ser en snygg tjej så känns det annorlunda... mer äkta på något vis.

Det är här mitt dilemma kommer in. Jag säger inte att jag har något emot homosexuella, för det har jag verkligen inte. Jag har bara aldrig trott att jag skulle vara homosexuell själv. Detta är något jag måste lära mig att acceptera.. men jag vet verkligen inte hur jag ska komma ut... Ska jag ens komma ut? Och hur ska jag ta mig till om jag träffar en tjej som jag gillar, då de flesta av alla tjejer är straight så känns det konstigt att säga att man gillar personen...

Så jag skulle väldigt gärna.. få lite tips och hjälp angående detta.. då jag har mycket svårt att tackla det själv.. men vågar inte vända mig till någon jag känner


   
Citera

Borde inte vara så svårt att acceptera det. Är ju förfan assexigt med flator!


   
SvaraCitera

ok


   
SvaraCitera

finns ju hemsidor för såna som du[blush]


   
SvaraCitera

Jag älskar legend of the seeker!!!!!!!

Och du kanske är bi? Tycker inte du behöver komma ut förrän du lekt av dig lite och ser om du verkligen är homo.


   
SvaraCitera

Angeleyes:

Och du kanske är bi?

LifeIsABitch:

Visst, det finns snygga killar men när jag ser en snygg tjej så känns det annorlunda... mer äkta på något vis.


   
SvaraCitera

kraamisz:

såna som du

i lol'd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angeleyes:

Jag älskar legend of the seeker!!!!!!!

Och du kanske är bi? Tycker inte du behöver komma ut förrän du lekt av dig lite och ser om du verkligen är homo.

Det är så jävla bra!!! [love]

Jo, så kan det mycket väl vara.. känns bara inte så... jag vet inte riktigt vad jag menar men xD


   
SvaraCitera

LifeIsABitch:

Jo, så kan det mycket väl vara.. känns bara inte så... jag vet inte riktigt vad jag menar men xD

Men om du känner att det är jobbigt att behöva säga till folk att du är homosexuell så kan du ju faktiskt skippa det, om nu inte någon frågar eller om du skulle gå in i ett förhållande. Din läggning är din ensak.


   
SvaraCitera

Vänta och känn efter tills du verkligen verkligen träffar någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Acceptans är svårt. Jag var nog den största homofoben i min lilla skitstad innan jag insåg att det var jag själv som var homosexuell. Till och med nu, när jag vet hur det ligger till så har jag vissa dagar svårt att acceptera mig själv.

Om du inte vet säkert:
Blir du kär i en tjej så blir du.
Blir du kär i en kille så blir du.

Oroa dig inte heller över ifall du lär träffa en tjej som gillar tjejer också för att

vi finns överallt! [wink]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nog rätt vanligt, det är så inpräntat i det kollektiva medvetandet att man "är" heterosexuell och om man inte är det är man ett undantag från normen och detta undantag är något som man måste berätta för alla och envar. Berätta inte om det inte känns hundraprocentigt rätt. Din läggning är en privatsak, men också något som kan utvecklas och förändras med åren. Vad du varit och vad du är betyder inte nödvändigtvis vara samma sak. Människor förändras och homosexualitet är inte en stor grej idag (beroende på vart man bor dock). Levde själv i en heterolögn många år, men nu är det chill och det känns numera som att heterosexuell kärlek är en obegriplig konstruktion. Det löser sig helt enkelt, så småningom. Lycka till i kaoset! [smile]


   
SvaraCitera

Vafan du är 12 [cry][cry]
Om du nu inte är Ganon dvs.


   
SvaraCitera

tjjjjjjaaaa, ja tror ja kan hjälpa dig med att acceptera vad du tänder på. jag har en sammetstunga btw.


   
SvaraCitera