Aviseringar
Rensa alla

Måste börja ta tag i mina finnar!


Ämnesstartare

Hej! Har börjat fått mycket finnar på ryggen, bröstkorgen och även lite finnar i ansiktet. Så lite tips på saker man kan göra åt det eller ev. krämer som är bra att använda för just finnar vore bra 🙂


   
Citera

Köp Basiron, både tvätten och krämen. Skulle rekommendera att du använder tvätten på 5% och krämen på 10%, eftersom tvätten torkar ut mycket. Och ja, köp Neutrogenas återfuktande kräm och ta på huden om den blir torr, krämen är oljefri och fungerar fint. Båda märkena finns att köpa på apoteket, men Basiron får du fråga i kassan om.

Har egentligen hemskt stora problem med akne, men så länge jag använder mig av Basiron och Neutrogena visar det sig oftast inte mer än ett par finnar i ansiktet och på bröstet, ibland inte alls. Upplever själv att min akne blir immun mot en produkt när jag har använt den i en månad eller så, så brukar ibland skifta mellan att tvätta med Basiron, och att använda Neutrogenas 2 in 1 ansiktstvätt/ mask som mask morgon och kväll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nea:

Köp Basiron, både tvätten och krämen. Skulle rekommendera att du använder tvätten på 5% och krämen på 10%, eftersom tvätten torkar ut mycket. Och ja, köp Neutrogenas återfuktande kräm och ta på huden om den blir torr, krämen är oljefri och fungerar fint. Båda märkena finns att köpa på apoteket, men Basiron får du fråga i kassan om.

Har egentligen hemskt stora problem med akne, men så länge jag använder mig av Basiron och Neutrogena visar det sig oftast inte mer än ett par finnar i ansiktet och på bröstet, ibland inte alls. Upplever själv att min akne blir immun mot en produkt när jag har använt den i en månad eller så, så brukar ibland skifta mellan att tvätta med Basiron, och att använda Neutrogenas 2 in 1 ansiktstvätt/ mask som mask morgon och kväll.

Okej, ska verkligen ta till mig detta och kanske åka in och kolla upp det imorron! Tack så mycket 🙂


   
SvaraCitera

prova receptfritt ett tag men har du stora problem kan det vara en bra ide att uppsöka läkare


   
SvaraCitera

fotbollsnördeeen:
Okej, ska verkligen ta till mig detta och kanske åka in och kolla upp det imorron! Tack så mycket 🙂

Gör så! Hoppas att de produkterna fungerar lika bra för dig som för mig, också.

Basiron måste du använda ett tag för att det ska ge stor effekt. Jag märkte skillnad redan efter första behandlingen, men riktigt bra blev det inte förrens kanske, tre veckor efter start.


   
SvaraCitera
Apa13

Nea:

Köp Basiron, både tvätten och krämen. Skulle rekommendera att du använder tvätten på 5% och krämen på 10%, eftersom tvätten torkar ut mycket. Och ja, köp Neutrogenas återfuktande kräm och ta på huden om den blir torr, krämen är oljefri och fungerar fint. Båda märkena finns att köpa på apoteket, men Basiron får du fråga i kassan om.

Hur mycket kostar detta?
Jag har nämligen börjat fått lite under öronen/hakan och tror jag måste kolla upp detta.


   
SvaraCitera

Apa13:

Hur mycket kostar detta?
Jag har nämligen börjat fått lite under öronen/hakan och tror jag måste kolla upp detta.

Rätt så dyrt, minns inte priserna men ja, endast tvätt och kräm av Bairon hamnar på ~270 kronor. Sedan kostar neutrogenas återfukande kräm ~70 kronor, och mask/ tvätt-tuben ungefär lika mycket som den.


   
SvaraCitera