Aviseringar
Rensa alla

Måste börja träna..men har ingen motivation


Ämnesstartare

Som sagt, jag måste verkligen börja träna något för jag saknar det som fan, men jag är så himla lat av mig nu...och det jag saknar mest är motivation, jag har ingen motivation till att träna, hur i hela friden ska jag få det? [sad]


   
Citera

att du saknar det är väl en motivation? om du tränar slipper du sakna det [party] och du blir fit på köpet


   
SvaraCitera

Du börjar med något som du finner så kul att du inte får sådana här problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du börjar med något som du finner så kul att du inte får sådana här problem.

svårt, jag gillar inte att vara ute och springa och jag bor så pass lång ut i skogen att det tar vi minst 25 minuter med bil till närmaste gym och ännu länge tid till fotbollsträning..


   
SvaraCitera

Känner igen mig. Det var visserligen väldigt länge sedan jag tränade någorlunda regelbundet, men jag saknar det non the less! Sen finns det saker jag inte tränat förr som jag fortfarande håller mig undan...

Gruppträning och gym siktar jag på, till att börja med. Egentligen vill jag lira innebandy med, men fungerar tyvärr dåligt med skiftarbete. [sad] Hade gärna lirat varannan dag eller något annars för det är så roligt! [blush]


   
SvaraCitera

votka:

svårt, jag gillar inte att vara ute och springa och jag bor så pass lång ut i skogen att det tar vi minst 25 minuter med bil till närmaste gym och ännu länge tid till fotbollsträning..

Knepigt. Har du cykel? Cykla i terräng tyckerj ag är fett kul.


   
SvaraCitera

om du inte har motivation saknar du det inte tillräckligt mkt, kan jagtycka det verkar som


   
SvaraCitera

Alltså, tänk på resultatet du kommer få tills i sommar om du börjar träna nu![cool]


   
SvaraCitera

votka:

jag måste verkligen börja träna något för jag saknar det som fan

Om det inte inspirerar så vill du ju inte träna egentligen.
Kanske är personerna du tränade med du saknar, om du tränade med någon vill säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Knepigt. Har du cykel? Cykla i terräng tyckerj ag är fett kul.

Aa men jag gillar verkligen inte att cykla [blush]
Men tror att jag ska försöka köpa hem lite hantlar å annat skit, för köper jag det själv så måste jag använda det!!

ToxicWithaHintOfSteam:

Om det inte inspirerar så vill du ju inte träna egentligen.Kanske är personerna du tränade med du saknar, om du tränade med någon vill säga.

Tränade fotboll i 12 år, gymnastik i 2 år, tennis och brottning i 2 år och karate i 4 år 🙂
Sen när jag blev 15 år och gick in i puberteten helt så slutade jag för jag blev så extremt trött (visade sig vara att jag var gluten intolerant) och jag började växa (från 147 cm till 170 cm på en sommar) sen så hängde inte kroppen med mer så jag slutade..och nu är det svårt att hoppa in igen känns det som 🙂


   
SvaraCitera

votka:

Men tror att jag ska försöka köpa hem lite hantlar å annat skit, för köper jag det själv så måste jag använda det!!

kettlebells är bra som fan.


   
SvaraCitera

Lyft något för fan, annars är du tönt [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

kettlebells är bra som fan.

är det en sån hyfsat stor tyngd med en stor hantel i? eller är jag helt ute och cyklar? [blush]

dvärgkastarn:

Lyft något för fan, annars är du tönt

[no-no]


   
SvaraCitera

votka:

motivation till att träna, hur i hela friden ska jag få det?

kolla på "pumping iron" (filmen)

votka:

svårt, jag gillar inte att vara ute och springa och jag bor så pass lång ut i skogen att det tar vi minst 25 minuter med bil till närmaste gym och ännu länge tid till fotbollsträning..

Då är det väl dags för dig att flytta?


   
SvaraCitera

Rutin, även kallat tvång fungerar i brist på motivation.

Det är bara att strunta i hur fruktansvärt det känns och göra det.


   
SvaraCitera