Aviseringar
Rensa alla

Måste få bättre hy, hjälp mig, snälla!


Ämnesstartare

hej!

jag har i över ett år haft problem med finnar på sidorna av ansiktet, runt käkbenet och en bit upp. Inget som syns rakt framifrån men i profil ser det riktigt illa ut.
jag får sällan nya men det verkar som dom jag har bara inte vill försvinna. de finns där och verkar inte vilja gå bort.
nu har min panna blivit väldigt konstig också, den fjällar och är jätteirriterad.
något står inte rätt till, det är helt klart! det måste vara någon obalans i kroppen.
jag har egentligen inte använt någon riktig behandlig mer än att vara försiktig med huden och inte äta för mycket chocklad.
Nu har jag fått nog!

Nu måste jag ta tag i det här och få bort dom små elakingarna! det ska jag bara lyckas med för så här kan jag inte ha det!
så jag tänkte att det bästa vore ju om man kunde äta något som gör att dem försvinner, då borde man ju gå till botten med problemet. så jag har läst lite om det här med b5-vitaminer som tydligen hjälper för en del och funderar själv på att börja med det. så jag hittade den här sidan http://www.pantotensyra.se/index.php där man kan köpa en burk som räcker i 12 dagar men det kostar så mycket som 125 kr burk, vilket alltså betyder att man får betala flera hundra i månaden.
det känns lite för dyrt men visst det är säkert värt det om det fungerar. har någon här någon erfarenhet av detta så skulle jag gärna höra vad ni säger.

på den sidan är det 500 mg i varje kapsul och man ska ta 20 st varje dag vilket skulle betyda att man ska ta ungefär 10 000 mg per dag.

sedan hittade jag även den här:
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&ar...
det är bara en tablett per dag med 1 000 mg. men är mycket billigare i längden. frågan är om det räcker?
vad tror ni?

vad skulle jag annars kunna göra, ge mig gärna alla tips ni vet för jag är riktigt trött på det här nu!


   
Citera
Ämnesstartare

Köp Basiron på apoteket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reklam?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för tipset, kanske jag borde men tycker att det vore bättre att få bort problemet från grunden, det måste vara nån brist på något på nått sätt. jag är ändå 23 år och har inte haft mycket problem innan något eller ett par år sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, ingen reklam jag lovar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte hur illa dina problem är, men om det skulle vara väldigt påfrestande för psyket uppsöker du läkare och får en remiss till en hudläkare. Det finns INGA preparat på internet som hjälper dig i proportion till annat, och eller hur mycket det kostar.

Det som är grundläggande är daglig rengöring och därefter fuktning. Rengjord hud som sedan är torr kan slås som lite skönare eftersom finnarna torkas ut något, men är i längden ett dåligt alternativ.

Trist att säga, men rengör och återfukta 1-2 gånger per dag och lev med det. Akne och akne ärr kommer att försvinna med längden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag lider inte direkt av det, men jag tycker att det har börjat gå över gränsen nu och jag måste sätta stopp för det. det märkliga är ju att jag inte har haft några stora problem innan.
något måste ju kunna hjälpa, rengöring gör det i alla fall inte. något mer behövs.


   
SvaraCitera

Gå till en hudterapeft istället för att söka hjälp på um.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rengöring hjälper? Är du så dum att du inte tror att rengöring och återfuktning hjälper och håller huden i schack i det långa loppet kan du fan gott lida av akne, hoppas den blir värre när du är så korkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shape:

Rengöring hjälper? Är du så dum att du inte tror att rengöring och återfuktning hjälper och håller huden i schack i det långa loppet kan du fan gott lida av akne, hoppas den blir värre när du är så korkad.

Om du nu har så stora psykiska problem att du måste ta till den här aggressiva tonen av en så enkel fråga så kan du gott fortsätta att lida av det (för det måste du väl göra?). Men till skillnad mot dig hoppas jag inte att det blir värre, lite omtänksamhet måste man ändå ha...även om det är svårt.

Jag har rengjort mycket och det hjälper ändå inte, DET borde jag nog veta bättre än dig tror jag.

Var god och svara inte mer i den här tråden.


   
SvaraCitera

nasty.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det var dumt skrivet, im sorry and i hope things will solve


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men gud vad ni bråkar här. Killen vill ju bara ha svar på sin fråga. Zinktabletter har jag hört ska vara bra, finns att köpa i hälsokostaffärer. Jag har precis börjat äta det, så ska bli spännande att se om det blir någon förbättring. Självklart så rengör jag ansiktet och återfuktar med varje kväll också. Jag har även börjat använda ACO acnegel som jag tar på finnarna varje kväll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köpte sånt för nåra år sen, och nej det fungerar inte ens lite.
Grundlurar blev jag, indeed...[cool]
smakar papper/gips gör det också för den delen.

Det enda som fungerar är Basiron, and that's it.


   
SvaraCitera

Hade själv rätt dålig hy för ett tag sedan, efter att jag började äta vitamin b5 blev faktiskt mycket bättre. Det kostar en del, men jag tycker helt klart att det är värt pengarna. Du måste rengöra och återfukta huden också!


   
SvaraCitera