Aviseringar
Rensa alla

måste flytta. 🙂


Ämnesstartare

vill utbyta lite idéer och erfarenheter nu!
tanken är flytta till en annan stad för att plugga.

Jag undrar om någon har gjort på det sättet, dvs. flyttat från stockholm och till t.ex. Linköping eller Luleå.

Hur brukar det se ut med boenden? hur fick du tag i ditt boende, du som gjort på detta vis?

är det någon större idé att flytta från Stockholm till en mindre stad, vad det gäller att finna jobb?

jag struntar i typ statistik (om någon nu skulle få för sig att stapla upp någonting sådant [cute]) Vill helt enkelt bara få lite erfarenheter från folk around this place.

Hur skulle ni göra om ni var som jag kommer att bli? helt omedvetande om vad jag vill plugga - vet bara att jag vill flytta.

I vilken stad ska man inte bo, som student?
Jag kan tänka mig att flytta till Göteborg! finns det bra, lättillgängliga, studentbostäder där ungefär i stil med Lappkärrsberget i Stockholm?

Dold text: omg, vilket inlägg. men ah, hehe [cute]


   
Citera
Ämnesstartare

Man kan nog inte välja och vraka sådär tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man kan nog inte välja och vraka sådär tyvärr.

Har du ens läst vad jag skrivit? Nej det har du inte, så svara då inte. Är du snäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme +_+ va liten duva :$
antar allti att alla e så mogna[blush]
ja ha flyttat ti luleå[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska du bli den nya anura nu btw


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

ja ha flyttat ti luleå[blush]

Men du kan verkligen inte lägga av va? Det märks fan. Ska aldrig flytta till Luleå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

Men du kan verkligen inte lägga av va? Det märks fan. Ska aldrig flytta till Luleå.

va??[crazy] va är du sur för!!!!!!!:((

renesme:

Gått om.. Är inte så liten.

va du en bråkstake i skolan??[blush]
typ;
Image
?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

Har du ens läst vad jag skrivit? Nej det har du inte, så svara då inte. Är du snäll.

åh nu kommer jag ihåg dig och dina trådar [love]

men såklart att man kan drömma och tänka att dit vill jag flytta, men man måste ju se till att ha jobb/plugg/inkomst och bostad först, liksom. Så om jag berättar att jag har flyttat runt själv hej vilt sedan jag var femton så hjälper det ju inte dig. Det är lite pirrigt att byta ställe, men det fixar sig bara man är flexibel och trevlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

va du en bråkstake i skolan??[blush]

men hallå hon kan ju ha haft svårt för sig, varit sjuk eller bytt linje ba
eller var det gymnasiet hon skulle börja i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

va du en bråkstake i skolan??[blush]

Bytte från statliga gymnasieskolan till riksinternat

isola:

men hallå hon kan ju ha haft svårt för sig, varit sjuk eller bytt linje ba
eller var det gymnasiet hon skulle börja i?

[smile][wink]

isola:

åh nu kommer jag ihåg dig och dina trådar [love]

värt [crazy]... eller, nja.

isola:

och bostad först

Tanken är.. att det är det jag ska skaffa väl därborta liksom. Lite det tråden handlade om [wink]


   
SvaraCitera

Linköping är inte alltför svårt om jag fattat rätt, alla mina kompisar som vill ha lgh i lkpg fick studentlgh/annan tillfredsställande boendelösning rätt smärtfritt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Linköping är inte alltför svårt om jag fattat rätt, alla mina kompisar som vill ha lgh i lkpg fick studentlgh/annan tillfredsställande boendelösning rätt smärtfritt

Har även hört att Linköpings universitet är en väldigt trevlig skola också? Någonting du kan bekräfta? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

renesme:

Tanken är.. att det är det jag ska skaffa väl därborta liksom. Lite det tråden handlade om [wink]

Fast var ska du bo sålänge? Du kan ju ej flytta innan du skaffat bostad, det blir väl lite tokigt. Och tänk om du inte hittar plugg/jobb i just den staden du valt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du kan ju ej flytta innan du skaffat bostad, det blir väl lite tokigt

Ja, det skulle bli mycket tokigt och högst olämpligt. Tur då att jag ej planerar att göra detta.

isola:

Och tänk om du inte hittar plugg/jobb i just den staden du valt?

Det gör jag.


   
SvaraCitera

renesme:

flyttat från stockholm och till t.ex. Linköping

Från Södertälje till Linköping men ja. Nästan samma.

renesme:

Hur brukar det se ut med boenden? hur fick du tag i ditt boende, du som gjort på detta vis?

Kännde ett par vänner som pluggade samma som jag. En flyttade ut så jag flyttade in. I studentstäder finns det ofta ett kösystem. Linköping har via www.studentbostader.se . man får ett köpoäng per dag man är registrerad.

renesme:

är det någon större idé att flytta från Stockholm till en mindre stad, vad det gäller att finna jobb?

Beror på vad du vill jobba med?

renesme:

Hur skulle ni göra om ni var som jag kommer att bli? helt omedvetande om vad jag vill plugga - vet bara att jag vill flytta.

kolla igenom utbildningskataloger och känn efter.


   
SvaraCitera