Aviseringar
Rensa alla

Måste man dricka?!


Ämnesstartare

Vet att det låter löjligt, men känner mig tvingad att dricka, ganska pressad faktiskt.. Jag faller inte för något grupptryck eller nåt sånt.. jag behöver inte dricka, jag känner ingen stark vilja eller behov av det..Samtidigt som alla mina kompisar vill. Ofta när man drar på fest får man höra att man är nykterist osv..och det är ju inte så .. Tufft (?) Eller vad man ska säga. Jag älskar att festa , klart jag kan dricka lite , men inte bli full.Älskar att umgås och ha kul, men att supa skallen av mig är inget som lockar, vad ska jag göra?
Är det OK att man dricker utan att bli full? Hmmm..:/


   
Citera

Nej, man måste supa och vara som alla andra


   
SvaraCitera

man måste väl inget alls i livet egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är iofs roligt att supa skallen av sig ibland dock så ska man dricka för att det är gott, så mitt svar är drick så mycket/lite du vill och för din egen skull och inte någon annans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan supa utan att ha roligt..


   
SvaraCitera

Jag har gått på fester nykter och varit stentuff ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skumgummiboll:

Är det OK att man dricker utan att bli full? Hmmm..:/

OK? Det är väl snarare så att det är mer ok än att bli stupfull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvinnor ska inte dricka, det är mansgöra [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Det är iofs roligt att supa skallen av sig ibland dock

word,men palla känna sig pressad av kompisar,jag drack inte många gånger innan jag blev 18,men när jag väl gjorde d så va jag redlös,dock i såpass mån att jag faktiskt blev glad och trevlig även balansen inte va så bra.accepterar inte polare att du inte vill dricka så kan du säga att du inte tänker följa med dom om dom ska pressa,d är ett individuellt beslut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skumgummiboll:

vad ska jag göra?

Skaffa dig en pojkvän å häng med han 24/7. [y]
Fast kanske kan bli svårt å hitta en nykterist...
Skapa en nykterist tråd här på UM vet jag! ^^
Fast när jag tänker efter kanske det inte heller är så bra ide eftersom UM är som de är...
Men värt ett försök iaf ^^


   
SvaraCitera

skumgummiboll:

Ofta när man drar på fest får man höra att man är nykterist osv..och det är ju inte så .. Tufft (?) Eller vad man ska säga.

Inte om man hänger med ett gäng äckliga fjortisar ne. 🙁

skumgummiboll:

Är det OK att man dricker utan att bli full? Hmmm..:/

Ja, och om man är under 20 tycker jag inte man ska dricka alkohol överhuvudtaget. Det är onyttigt, dumt, skadligt för hjärnan, njurarna och allt möjligt typ ju. :[


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

filulilus:

Skaffa dig en pojkvän å häng med han 24/7. [y]
Fast kanske kan bli svårt å hitta en nykterist...

Det här är ett bra tips. Dold text: Inte

Tjejer som hänger med sina pojkvänner är så dryga. Dessutom är nykterister sjukt dryga. Så det blir dubbeldrygt.

Självklart behöver du inte dricka! Jag skulle hellre umgås eller bli tillsammans med en tjej som inte drack än en tjej som söp skallen av sig. Orka grupptryck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skumgummiboll:

Är det OK att man dricker utan att bli full? Hmmm..:/

Men lilla du, självklart är det okej.
De flesta som dricker gör säkert det för att de inte vill/kan hantera jobbiga känslor eller för att kompisarna gör det, grupptryck med andra ord. Man gör det säkert också för man tror man får bättre självförtroende (det får man ju också på sätt och viss)
Oäkta självsäkerhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skumgummiboll:

vad ska jag göra?

Dricka läsk, säg till polarna att det är starka kaliber, spela full. Det fungerar om man ej uppnått en ålder över 20+[bigsmile][tard][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverige har en sån kul alkoholkultur.
Hur kommer det sig egentligen?
Jag läste någonstans att det härstammar från vikingarna som köpte/kom över stora mängder alkohol på en gång, fast sällan. Och de konsumerade allt på en gång.

Jag tycker att Sydeuropéerna har en mycket sundare syn på alkohol, de dricker ett glas retsina med maten då och då, men inte i mängder som oss svenskar på helgerna för att bli fulla.


   
SvaraCitera