Aviseringar
Rensa alla

Måste man träffa rektor?


Ämnesstartare

Jag har fått en ganska hög frånvaro men jag träffar skolkuratorn och det har börjat bli bättre men nu vill hon tydligen att jag ska träffa syv och rektor vilket jag inte vill. Måste man göra det? 


   
Citera

Hee1232:
Jag har fått en ganska hög frånvaro men jag träffar skolkuratorn och det har börjat bli bättre men nu vill hon tydligen att jag ska träffa syv och rektor vilket jag inte vill. Måste man göra det? 

Det är bara bra att göra det och du kommer ju inte få någon utskällning eller något. Jag har också gjort det och vi har enbart diskuterat om just varför jag har varit borta och dom förstod mig direkt då jag mått dåligt under en längre tid och drabbats av diverse sjukdomar. Har dessutom haft väldigt mycket tider att passa den senaste tiden. Det kommer att gå bra ska du se för dom vill bara kolla till hur du mår och vad man kan göra åt det.. 🙂 Du får gärna PM:a mig ifall du har mer frågor!:)


   
SvaraCitera
seasaw

vad är det jobbiga i det tkr du? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VirginSteele:

Det är bara bra att göra det och du kommer ju inte få någon utskällning eller något. Jag har också gjort det och vi har enbart diskuterat om just varför jag har varit borta och dom förstod mig direkt då jag mått dåligt under en längre tid och drabbats av diverse sjukdomar. Har dessutom haft väldigt mycket tider att passa den senaste tiden. Det kommer att gå bra ska du se för dom vill bara kolla till hur du mår och vad man kan göra åt det.. 🙂 Du får gärna PM:a mig ifall du har mer frågor!:)

Det känns bara lite jobbigt eftersom det är så mycket nu i skolan som jag försöker komma ikapp och jag vill inte ha en till grej att oroa mig över :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seasaw:
vad är det jobbiga i det tkr du? 

Jag har träffat kuratorn i kanske ett halvår och det känns bara dåligt på nåt sätt att behöva träffa rektorn också. Trodde det faktiskt hade börjat bli bättre och att jag kanske skulle kunna sluta se kuratorn också men det känns tvärtom, som att det är dåligt att det har lett till ett möte med rektorn


   
SvaraCitera
seasaw

de vill bara hjälpa till, och det kan va skönt att ha lite stöd i ryggen, gå dit Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill helst bara tänka på skolan och försöka hinna med allting men det blir jobbigare att prestera när jag helt plötsligt får veta att jag måste prata med rektorn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seasaw:
de vill bara hjälpa till, och det kan va skönt att ha lite stöd i ryggen, gå dit Glad

Förstår det. Känns bara som att det är något dåligt att behöva träffa rektorn x)


   
SvaraCitera

ja det är väl bra. det är ju hen som håller i allting om man ska lägga upp en individuell studieplan osv. 


   
SvaraCitera
seasaw

Hee1232: Förstår det. Känns bara som att det är något dåligt att behöva träffa rektorn x)

förstår! men det är säkerligen inte ngt dåligt, de vill ditt bästa, följa upp och hjälpa till Glad 


   
SvaraCitera

Varför vill du inte träffa rektorn? Hen kanske är jättetrevlig och förhandlingsbar. 


   
SvaraCitera

Hee1232:
Jag har fått en ganska hög frånvaro men jag träffar skolkuratorn och det har börjat bli bättre men nu vill hon tydligen att jag ska träffa syv och rektor vilket jag inte vill. Måste man göra det? 

Tyvärr, har du skolkat och syndat så får du lära dig att stå för det. Ett mindre pk uttryck är att man äter sin skit och lär sig tycka om den. Fick själv gå till rektorn en gång när jag smitit från skolan (8 år gammal) så det var bara tugga sig det och sen gå vidare när det var gjort.
Den hårds verkligheten. Tror dock inte det kommer vara nån fara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stäkaren:

Tyvärr, har du skolkat och syndat så får du lära dig att stå för det. Ett mindre pk uttryck är att man äter sin skit och lär sig tycka om den. Fick själv gå till rektorn en gång när jag smitit från skolan (8 år gammal) så det var bara tugga sig det och sen gå vidare när det var gjort.
Den hårds verkligheten. Tror dock inte det kommer vara nån fara.

Men jag har ju inte ogiltig frånvaro, det är för att jag varit sjuk och fått massa sjukdomar så ofta och inte klarat av att gå till skolan. 


   
SvaraCitera

Hee1232:

Men jag har ju inte ogiltig frånvaro, det är för att jag varit sjuk och fått massa sjukdomar så ofta och inte klarat av att gå till skolan. 

Det var precis vad jag förstod innan, så då har du giltiga skäll till varför du har varit borta så då är det helt lugnt. Man kan inte rå för om man drabbas av det ena eller det andra då det ligger bortom ens kontroll.. Du är som jag sa långt ifrån ensam och jag har ju också haft det så här så jag vet, det kommer att gå bra:) Du behöver inte känna dig orolig för inget kan gå fel även om jag förstår hur det kan kännas ibland.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VirginSteele:

Det var precis vad jag förstod innan, så då har du giltiga skäll till varför du har varit borta så då är det helt lugnt. Man kan inte rå för om man drabbas av det ena eller det andra då det ligger bortom ens kontroll.. Du är som jag sa långt ifrån ensam och jag har ju också haft det så här så jag vet, det kommer att gå bra:) Du behöver inte känna dig orolig för inget kan gå fel även om jag förstår hur det kan kännas ibland.. 

Känner att det var precis det jag behövde höra, tack så mycket! Glad


   
SvaraCitera