Aviseringar
Rensa alla

Måste ni ha bild på undernärda ungar i headern?


Knarko:

Men kan ni sluta snacka om kaffe någon gång?

KIHMB:

Dessutom är mat eller en Macchiato det sista dem behöver.

[no-no]

Knarko:

Ni har väl förmedlingen läst texten och vet att det inte handlar om det...

Dessvärre


   
SvaraCitera

Knarko:

Så om du börjar svälta eller är jäääävligt hungrig, vad anser du att du behöver då för att få motsatt effekt?

Vi har skickat mat till svältande barn i Afrika i 50 år, det har ingen effekt, det löser inte problemet, det är en misslyckad åtgärd. Efter 50år svälter fler än någonsin. Faktum är att U-hjälp i form av mat bara förvärrar problemet, för det gör att fler ungar överlever och så blir katastrofen större nästa gång.

Istället borde man satsa på utbildning,statsbyggnad och VETTIGA saker som faktiskt HJÄLPER Afrikanerna. Men detta skiter rika västerlänningar i.

Er macchiato-kampanj är rena avlatsbrevet för rika västerlänningar, ett billigt sätt att köpa sig ett lättare samvete, men man skall inte inbilla sig att man gör nån positiv insats för Afrika.


   
SvaraCitera

KIHMB:

Istället borde man satsa på utbildning,statsbyggnad och VETTIGA saker som faktiskt HJÄLPER Afrikanerna.

Du vet att det är torka där va? Sluta skräpa ner.

Och har ni ens läst texten?

Jag tycker att det är bra att UM uppmanar folk att hjälpa de svältande och uttorkade barnen i Afrika. De ungarna kunde inte välja var de föddes och det gör inte att det är okej att de svälter och dör medan vi lever med våra i-landsproblem som att inte orka gå upp för att gå till skolan eller att vara ledsen över att ens favoritsymaskin slutat tillverkas. Det är själviskt, enligt mig, att blunda för en sådan katastrof som den på Afrikas horn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker fan att de ska ha en lag där i afrika : Max ETT barn. Ja som de vore i china. Hur fan ska de föda dussintals människor om de inte kan försörja sig själva?

Och sedan vill de i väst/amerika att skicka mat som vanligt. Alltså jag får en jäkla damp på människor som såna i afrika.

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prinsen Darren:

Alltså jag får en jäkla damp på människor som såna i afrika.

[love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KIHMB:

Text

+1 [smile]

Inte ofta jag säger det.

Prinsen Darren:

Jag tycker fan att de ska ha en lag där i afrika : Max ETT barn. Ja som de vore i china. Hur fan ska de föda dussintals människor om de inte kan försörja sig själva?

Grejen är ju den att ska afrikanen sitta i vårt knä och bli matad så borde vi rimligen få uppfostra den också. Att säga till dom att skaffa ett barn max är ett rimligt krav för att dom fortsättningsvis ska få bidrag för att rusta upp sina länder. Att krysta ut 5 ungar eller fler och sen grina för att hälften stryker med när man har bara har rötter och bark att käka håller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

Att krysta ut 5 ungar eller fler och sen grina för att hälften stryker med när man har bara har rötter och bark att käka håller inte.

Afrikanska familjer föder ju många barn just för att dom behöver mer folk som kan kirra mat ju...

Att det är mängden barns fel är rätt bakvänt då det är en av byggstenarna för att dom öht överlevt.


   
SvaraCitera

Vår religiösa "uppfostran" har lett till ett lågt användande av kondom, så det är ju inte direkt som om vi inte haft ett finger med i spelet.

Personligen ser jag inte problemet med svältande barn i headern. Too much reality?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Afrikanska familjer föder ju många barn just för att dom behöver mer folk som kan kirra mat ju...

Att det är mängden barns fel är rätt bakvänt då det är en av byggstenarna för att dom öht överlevt.

Jag är medveten om att det är något som satts i system ja. Men det är ju inte någon långsiktig lösning på problemet direkt. Om alla fortsätter att föda fem barn per familj så kommer situationen bara bli värre, fler kommer att dö längre fram. Våra lösningar skjuter bara fram problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

Jag är medveten om att det är något som satts i system ja. Men det är ju inte någon långsiktig lösning på problemet direkt. Om alla fortsätter att föda fem barn per familj så kommer situationen bara bli värre, fler kommer att dö längre fram. Våra lösningar skjuter bara fram problemet.

Det är iallafall bättre än att tvinga dom till självmord på massiv skala. (vilket i stort sett är vad det är att tvinga dom att sluta föda barn då dom tappar typ 50% av sin produktion)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte riktigt vad jag ska säga längre efter att jag har blivit avstängd i ett dumt forum(jesper) bara för att jag snackar mycket. x(


   
SvaraCitera

Semi:

Det är iallafall bättre än att tvinga dom till självmord på massiv skala. (vilket i stort sett är vad det är att tvinga dom att sluta föda barn då dom tappar typ 50% av sin produktion)

Är det? Skall andra länder fortsätta göda en befolkning som är större än landet självt klarar att föda? Hur länge då? 50år, 100år.. 1000år? Om landet klarar att föda 10 miljoner människor, skall vi då skicka dit mat så att befolkningen kan fortsätta växa långt över den gränsen? Vad händer när vi slutar skicka dit mat eller får egna problem som gör att vi inte har råd längre? Och gör vi verkligen Afrikanerna en tjänst genom att uppmuntra ett i längden ohållbart beteende?

I PK välden skall varje barn räddas, men i verkligheten ser det annorlunda ut, det kan inte vara en mänsklig rättighet att få skaffa hur många ungar som helst. Fler människor är det sista jorden behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KIHMB:

I PK välden skall varje barn räddas

I PK-världen ska man inte särskriva och ha ett humant synsätt på folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

Att krysta ut 5 ungar eller fler och sen grina för att hälften stryker med när man har bara har rötter och bark att käka håller inte.

Vi har varit där.. nu måste vi hjälpa Afrika att komma ur sin situation.

En intressant 10 minuter film om saken:

http://www.ted.com/talks/lang/eng/hans_rosling_on_global_population_growth.html

KIHMB:

Fler människor är det sista jorden behöver.

Så sluta sitt på din röv och gör något själv, jävla sosse.


   
SvaraCitera