Aviseringar
Rensa alla

Måste välja gäng. Vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Jag står mitt i mellan två olika "gäng" i skolan. Och jag måste välja. Det här är nog det absolut jobbigaste jag har varit med om. Tidigare har jag bara känt ensamhet och utanförskap. Nu måste jag välja. I fredags var alla urgulliga mot mig. Jag har under en lång period nu umgåtts med gäng 1 kan vi kalla dem. Tidigare har de gått iväg och bestämt grejer utan mig trots att dem ser att jag gör allt för att få vara med dem. I fredags var det helt tvärtom, alla väntade på mig. En utav tjejerna där satt utanför musikrummet och hjälpte mig med ett pianoackord trots att vi var försenade och hon skulle aldrig vilja komma försent egentligen. Gänget väntade på mig när jag plockade ihop och för en gångs skull väntade dem på mig till lunchen när jag satt och pratade med en lärare.

Gäng 2, som jag aldrig direkt har umgåtts med. En utav tjejerna där var en utav mina bästa vänner tidgare men hon lämnade mig för typ ett halvår sedan. Då gick hon till gäng 2, därför har jag känt att jag inte har velat umgås med dem (jag är sjukt blyg). Nu i fredags helt oväntat följde jag med dem och fikade och hade jätteroligt! Det här gänget pratar väldigt mycket och jag har alltid varit urblyg, men just den här dagen vågade jag prata precis som dem. Sedan började en utav tjejerna där må jättedåligt, och jag kände verkligen hur mycket jag brydde mig om henne. Hon blev jätteglad över att jag fanns där, hon SÅG att jag fanns där.
En annan utav dessa tjejer som jag aldrig direkt har pratat med känns det som om jag har kommit närmre nu.

Just nu känns det som om jag vill vara med gäng 2, men tänk om jag blir utfryst där någongång, då kan jag ju inte gå tillbaka till gäng 1 då dem kommer strunta i mig. För att vara inräknad någonstans kan man ju inte bara gå iväg och komma tillbaka lite hur som helst... ååh, jag blir galen. Tänk om alla bara kunde vara tillsammans resten av terminen. det hade varit perfekt. För sedan börjar jag gymnasiet i höst och då hoppas jag verkligen att jag hittar några där...

vad tycker ni att jag borde göra? Jag tycker att det är roligast att umgås med gäng 2 plus att man verkligen kommer dem nära och jag känner att jag, precis som med gäng 2, bryr mig o mdem, men samtidigt skulle jag kunna göra allt för att få behålla gäng 1. jag älskar dem och vill verkligen inte förlora dem.


   
Citera

Skulle ta gäng 2.


   
SvaraCitera

nu orkade jag inte läsa exakt allt men varför måste du välja? [shake]


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

nu orkade jag inte läsa exakt allt men varför måste du välja? [shake]


   
SvaraCitera

Herr Luver:

Skulle ta gäng 2.


   
SvaraCitera

keepsmiling:

Jag tycker att det är roligast att umgås med gäng 2 plus att man verkligen kommer dem nära och jag känner att jag, precis som med gäng 2,

Där har du svaret, kör på gäng 2. Verkar mest givande.


   
SvaraCitera

häng me tvåorna men prata o sitt me ettorna ibland.. du behöver ju inte totalignorera ettorna bara för att du är med tvåorna, försök stay neutral etc.


   
SvaraCitera

välj det gäng som är coolast och du får mest pussys av att vara med[cool]


   
SvaraCitera

bläh vad högstadiet är krångligt (tar för givet att du går på högstadiet med tanke på krånglet).
Det finns ingen chans att du kan umgås med båda gängen?
Annars tycker jag att du ska välja dem du känner dig trygg med.


   
SvaraCitera

keepsmiling:

vad tycker ni att jag borde göra? Jag tycker att det är roligast att umgås med gäng 2 plus att man verkligen kommer dem nära och jag känner att jag, precis som med gäng 2,

Bli alfa, läs ​den här boken


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

nu orkade jag inte läsa exakt allt men varför måste du välja? [shake]

Håller med enhimmelskdrog, varför måste du välja gäng? Du kan väl umgås med gäng 1 när du känner för det, och gäng 2 när du känner för det?
Tror knappast att de skjuter dig om du umgås med andra ibland. [rolleyes]


   
SvaraCitera

varför kan du inte bli vänner med båda gängen? Dold text: jag skulle välja gäng två.


   
SvaraCitera

KochamCie:

Tror knappast att de skjuter dig om du umgås med andra ibland. [rolleyes]

högstadiet och grupperingar fungerar ju så. man stannar vid sitt "gäng" och ses som en förrädare om man byter [no-no]


   
SvaraCitera

varför välja.


   
SvaraCitera