Aviseringar
Rensa alla

Mat till studentmottagning?


Ämnesstartare

Vad brukar man bjuda på? Studentmottagning? Vad hade ni får mat+dryck (ni som såklart har tagit studenten)? Vill inte beställa mat från någon cateringfirma! Ge mig en massa tips så eeeeeeee ni snälla [blush][blush]


   
Citera
Ämnesstartare

Hade bara en tårta + lite småtårtor mamma gjort och kakor + läsk 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi hade mineralvatten, läsk och vin.
Vi bjöd på... hm... smörgåstårta eller någon typ av sallad, minns inte. Och flera olika tårtor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stod och lagade mat i två dagar inför min studentmottagning. [crazy]

Körde någon slags buffé med ugnsbakad lax med pesto, italiensk potatissallad, kalla linsbollar, hummus och diverse såser, falafel, blandad sallad, en potatisgratäng samt en dubbelchokladcheesecake som efterrätt. [smile]

Mineralvatten och rödvin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elakt att ej bjuda mig [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, tror det var rostbiff, fläskfile eller något sånt. Kött var det iaf.[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade ingen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ahjusta, vi hade nog grönsallad, potatissallad och rostbiff på min student! Hade förträngt eftersom pappa var helt crazy och köpte för mycket på av allt så jag fick leva på tårta, rostbiff och potatissallad i flera veckor efter studenten [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi hade italiensk buffé tror jag, men det var catering. Hittade detta fina tips:

Om man istället vill vara huslig är paj det absolut smidigaste alternativet. Gör flera olika sorter (typ lax/spenatpaj, Kycklingpaj, Köttfärspaj, ost/skinkpaj, broccoli/ädelostpaj, grönsakspaj o dyl) o ha en massa trevliga tillbehör som inlagda champinjoner (svingott: köp massa färska champinjoner, skiva rätt tunt, lägg i en skål o blanda till en dressing/marinad med hackad persilja, vitlök, olja o vinäger. Låt stå över natten så att chaminjonerna hinner suga åt sig) En god grönsallad, tomat/mozarella sallad, olika dressingar och kalla såser, gott bröd.


   
SvaraCitera

Alltså, jag hade öl och korv med bröd [blush][blush][blush]


   
SvaraCitera

Lundini:

Ge mig en massa tips

Pastasallad
ost & kex
frukt
grönsaker
pajer
olika yoghurtsåser
bröd


   
SvaraCitera

respons:

Körde någon slags buffé med ugnsbakad lax med pesto, italiensk potatissallad, kalla linsbollar, hummus och diverse såser, falafel, blandad sallad, en potatisgratäng samt en dubbelchokladcheesecake som efterrätt. [smile]

Mineralvatten och rödvin.

Hade velat gå på din student! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

Hade velat gå på din student!

Den var fin. Synd att jag var äcklig och luktade öl sedan flaket strax innan bara. [n] Du hade fått komma om jag visste att du fanns.


   
SvaraCitera

respons:

Den var fin. Synd att jag var äcklig och luktade öl sedan flaket strax innan bara. [n] Du hade fått komma om jag visste att du fanns.

haha tack det värmer.

Min student var också fin. jag hade gjort en väldans massa vegankladdkaka dagen innan och massa sallader och pajer. Jag och 4-5 kompisar hade mottagning tillsammans i en stor lokal för vi hade ändå gemensamma vänenr + gick på samma skola. Sedan var det fest med föräldrar och alla vänner och dans till balkanmusik 🙂 Saknart!

var på mottagning idag - vem fan ger en 18årig kille massa glasprydnader i studentpresent?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

balkanmusik

Låter fräckt.

Postlapsaria:

var på mottagning idag - vem fan ger en 18årig kille massa glasprydnader i studentpresent?

Inget säger "Välkommen till vuxenlivet, det här är din framtid" som en bra, intetsägande glasprydnad.


   
SvaraCitera