Aviseringar
Rensa alla

Mata småfåglar


Ämnesstartare

Jag har bestämt mig för att börja mata småfåglar! [bigsmile] Helt entusiastisk och så, nej, men det är mitt projektarbete.

Jag behöver lite tips på olika fågelautomater som man kan tillverka själv. T.e.x. att låta kokosfett stelna med olika nötblandningar i och hänga upp.

Litar på att ni är kreativa och pyssliga ungdomar [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

jakholxrR:

det är mitt projektarbete

[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

[chocked]

Ornitologi [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan mata dig, det är mitt skolarbete.

Förlåt, det var onödigt. Ursäkta mig. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DoktorMaJk:

Kan mata dig, det är mitt skolarbete.

Haha, fan så läskigt om det skulle vara ditt projektarbete! Tänk dig bara


   
SvaraCitera
B3ll4

Man ska aldrig mata fåglar, för sen kommer dem alltid tillbaka och glömmer aldrig bort dig[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B3ll4:

Man ska aldrig mata fåglar, för sen kommer dem alltid tillbaka och glömmer aldrig bort dig[shake]

Det är en myt
Fåglar är inte så dumma. Det är även en myt att de dör om man slutar att hänga ut mat till dem. De har flera olika ställen där de far omkring och hämtar mat under vintern.

Om alla slutar att hänga ut mat (vilket är högst icke-troligt) så lär många av dem dö dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta fågelfrön ung. 100 st +, lägg dom i ett lager med tändarvätska som är på ett lock (testa från en målarburk), låt stå en vecka, efter det så lägger du ihop allt i en handduk, pressa hårt, efter, lägg allt på en tallrik i mikron med den på och ställ in på tina upp, sedan tar du en armlängd sytråd och veva runt din lilla boll och häng upp i ditt träd [wink] sen så får du
A. en fin mickro
B. en ''teater'' med fåglar som flummar runt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar ta undehudsfettet från älgarna och vira in i björntråd, riktig höjdare bland skatorna.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B3ll4:

Man ska aldrig mata fåglar, för sen kommer dem alltid tillbaka och glömmer aldrig bort dig[shake]

Allvarligt talat, du tror väl ändå inte på det där själv? Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gojo:

B. en ''teater'' med fåglar som flummar runt

Tror inte att min biologilärare skulle bli så glad på mig om jag gjorde så x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh så sött[smile]

Min farmor och farfar hade ett stort fågelbad i marmor i trädgården när jag var liten, fåglarna var tama och kunde äta direkt ur handen på en, de älskade ostbitar^^
(Ja, alla tvättade händerna NOGA efteråt!!)

funderar på att skaffa en fågelholk så min katt har något att titta på i fönstret[party]
Hon är en entusiastisk fågelskådare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

funderar på att skaffa en fågelholk så min katt har något att titta på i fönstret[party]
Hon är en entusiastisk fågelskådare

Då har hon nåt att göra [smile]
Det är mysigt att kolla på fåglar ^^ De är så gulliga, och en del blir jättefeta. Det är kul [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakholxrR:

De är så gulliga, och en del blir jättefeta.

de ser ut som små dunbollar^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

fåglarna var tama och kunde äta direkt ur handen på en

Så var det hos min farmor och farfar också, värsta mysigt att känna de små klorna kring fingret och lilla näbben som pickade ur handen. ah, barndomsminnen [smile]


   
SvaraCitera