Aviseringar
Rensa alla

Matematik och fysikprovet 2011


Ämnesstartare

Hallå alla!

Jag antar att jag inte var den enda som skrev provet för att komma in på KTH/Chalmers. Tänkte att vi kunde diskutera hur det gick och vad vi har sökt.

Jag börjar ju då, givetvis:

Gjorde provet på KTH, fick 35 poäng och har sökt Teknisk fysik samt Farkosttenik!

Hur gick det för er?


   
Citera

Gjorde provet på Chalmers, fick 35 poäng och har sökt Teknisk fysik på KTH och Chalmers, framförallt Chalmers.


   
SvaraCitera

26+9 förövrigt


   
SvaraCitera

fick... inte så br [blush]
läser civ ing ändå [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köttfärsås, hur många var det som skrev provet på Chalmers?
Vi (jag?) fick inget svar när jag frågade någon ansvarig, kunde vart kul att veta. Fler än vanligt?

Hoppas på det bästa men är osäkert om vårt resultat kommer att räcka [sad]


   
SvaraCitera

NintendoDSL:

Köttfärsås, hur många var det som skrev provet på Chalmers?

Vet inte exakt. Men totala siffrorna står ju i mailet.

Tror det kommer räcka. De flesta söker Arkitektur och Teknik (22.5-utbildning). Det var 30 förra året på F. Det var 90 före oss, på 5 utbildningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den siffran som står i mejlet var är ju KTH + Chalmers, tyvärr så var jag klar rätt tidig så jag han inte uppskatta hur många som skrev på KTH.

Förra året var det bara 64(!) som blev godkände, i år är det 161 stycken, alltså lite mindre än 100 extra som man söker med.

Jag vill ju verkligen in men jag vågar inte hoppas på för mycket [sad]

EDIT: Tror jag kommer in på farkost, men jag vill ju in TF.


   
SvaraCitera

Förra året ingick inte KTH?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är nytt för i år, att KTH tar in på TF och farkost, då.


   
SvaraCitera

Ja. Då är det ju inte konstigt att antalet godkända har ökat så stort. Dessutom fick vi 35 och inte 30-gränsen. Tror inte vi har något att oroa oss för. Kommer jag inte in på Chalmers kommer jag nog in på KTH.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jupp, segt som fan att vänta på antagningsbesked bara [n]


   
SvaraCitera

NintendoDSL:

Jupp, segt som fan att vänta på antagningsbesked bara

Jo. Ska dock uppehålla mig med festival. [smile] Men ändå. Att vara osäker om man kanske måste flytta.


   
SvaraCitera

NintendoDSL:

Jupp, segt som fan att vänta på antagningsbesked bara

Jo. Ska dock uppehålla mig med festival. [smile] Men ändå. Att vara osäker om man kanske måste flytta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, har bor du i Göteborg? jag bor i Sthlm, men om du ska flytta hit så var beredd på att bostadsmarknaden är helt galen.

EDIT: sorry för galen meningsuppbyggnad, sjukt trött men kan ändå inte sova. borde gå å lägga mig :S


   
SvaraCitera

NintendoDSL:

Jo, har bor du i Göteborg? jag bor i Sthlm, men om du ska flytta hit så var beredd på att bostadsmarknaden är helt galen.

Ja. Jag är Göteborgare. Därför jag tog Chalmers som förstaval.

Är beredd på döden.


   
SvaraCitera