Aviseringar
Rensa alla

Matematik- och fysikprovet, Chalmers 2009


Ämnesstartare

Vilka skrev det, vad tyckte ni om det och vad fick ni för poäng? [smile]


   
Citera

Det gick dåligt :<
Ja rätt så iaf, kommer definitivt inte räcka till något.

Mötte en jävligt nice tjej där dock [blush]


   
SvaraCitera

gick rätt bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad fick du ungefär då? 😛

Ah, men då var det ju en lyckad dag ändå! 😉


   
SvaraCitera

Gillade en av fysikfrågorna dock 😀
Det röret vattnet strömmade igenom. Jag hoppas verkligen nån failade på den.


   
SvaraCitera

Jag har inte gjort det men skulle gärna kolla på frågorna, finns det att få tag på än? Och hur lång tid tar det att göra provet ungefär? Kanske ska göra det för att se vad jag får för poäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Gillade en av fysikfrågorna dock 😀
Det röret vattnet strömmade igenom. Jag hoppas verkligen nån failade på den.

Haha [blush] Jag läste frågan fel, trodde det var kvoten av vattnets hastighet, inte bara tillämpning av Kirchoffs lagar [mad][ops]

svartarosen:

Jag har inte gjort det men skulle gärna kolla på frågorna, finns det att få tag på än? Och hur lång tid tar det att göra provet ungefär? Kanske ska göra det för att se vad jag får för poäng.

Det finns på Chalmers.se, om du klickar dig vidare till antagningsprov [y] Mattedelen har man tre timmar på sig att göra och fysikdelen två. Riktigt hur lång tid det tar är svårt att säga.


   
SvaraCitera

det var svårt!!!! fysikdelen va helt cp,, jag tror att jag fick mindre än 30,, =S,, va fick du själv? =O


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

gick rätt bra

ah men vad fick du då, 2 rätt?[crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

hahah vadå två rätt?=P det va ju mångra frågor,,, va fick du själv? 3 eller?=P

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

vilka ska läsa arkitekturochteknik,teknisk fysik eller teknisk matematik ?=O ,nyfiken ^^


   
SvaraCitera

fueradonda:

va fick du själv? 3 eller?=P

nej jag fick 26 rätt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fueradonda:

vilka ska läsa arkitekturochteknik,teknisk fysik eller teknisk matematik ?=O ,nyfiken ^^

Jag ska läsa teknisk fysik 🙂

Tror jag fick mellan 35 och 40 någonstans. [n]


   
SvaraCitera

man behöver minst 30,,, men 35-40 är skitbra ju =O du kommer säkert in..=O ,förra året man behövde bara 30.
tyckte du att provet va svårare eller lättare än de andra?=O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fueradonda:

man behöver minst 30,,, men 35-40 är skitbra ju =O du kommer säkert in..=O ,förra året man behövde bara 30.
tyckte du att provet va svårare eller lättare än de andra?=O

Kommer in på betygen oavsett, så det är lugnt 🙂 Nja, mattedelen var nog lite enklare än på tidigare prov, samtidigt som fysikdelen (som jag trodde, efter att ha sett tidigare prov, skulle vara enklast) var svårare. Dock var det en del grejer med på provet som jag tyckte varit med på tidigare prov, så det var ju rätt bra 😀


   
SvaraCitera

fysikdelen va konstig som fan tycker jag^^ ,, men om du kommer in på betygen så finns det inget att oroa sig för;P ,jag läser faktiskt väg och vatten i lth men vill läsa Arkitekturochteknik><


   
SvaraCitera