Aviseringar
Rensa alla

matfan


Ämnesstartare

tjenna. försökte hitta en liknande tråd men det mesta var bara anorexitjafs.

Så, jag har vågat insätt att jag tröstäter som en jävla häst. Jag vill helst inte gå upp 10 kg igen. Så nu undrar jag hur man tar bort tröstätandet. Någon som vet? Inga dieter, ingen motion eller något sånt. Utan bara: stop - håll käften - ät normalt.


   
Citera

skaffa lite fler hobbys. Alltså, honestly. Är man upptagen så äter man inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man gör såhär:

stopp - håll käften - ät normalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

metafor:

skaffa lite fler hobbys. Alltså, honestly. Är man upptagen så äter man inte.

Min hobby är att pilla med HTML och sitta vid datorn. jag äter när jag sitter vid datorn. faktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

stopp - håll käften - ät normalt.

Lätt för dig att säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

secksmo:

Lätt för dig att säga

Tja, vad fan ska du göra då? Läs på om hetsätning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ät regelbundet och mättande på dagarna, typ frukost, lunch, mellanmål, middag.. sen får man kanske också röra på sig lite om man har lätt för att gå upp i vikt. ha inte så mycket skitmat hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

ät regelbundet på dagarna, typ frukost, lunch, mellanmål, middag.. sen får man kanske också röra på sig lite om man har lätt för att gå upp i vikt. ha inte så mycket skitmat hemma.

Det har vi inte heller. Jag kan seriöst sitta och käka tre tallrikar spagetti och köttbullar, 8 mackor, 2 tallrikar kornflakes osv osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

secksmo:

Det har vi inte heller. Jag kan seriöst sitta och käka tre tallrikar spagetti och köttbullar, 8 mackor, 2 tallrikar kornflakes osv osv.

haha 😀 gulligt, vadå äter du för att du är hungrig? annars får du helt enkelt bara sluta, jag kan förstå lite.. att du tycker att det är gott tex och då vill du fortsätta äta även om du är mätt, men maten kommer inte flyga iväg.. ät en portion när det behövs och.. så får du träna dig. man brukar känna mättnadskänsla efter ca 20 minuter när man ätit en portion, så då kan du tänka på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

man brukar känna mättnadskänsla efter ca 20 minuter när man ätit en portion, så då kan du tänka på det.

Jag vet inte, jag äter inte för att det är gott, hungrig.. halft. slutar jag äta efter en portion så springer jag tillbaka och tar fem portioner en timme senare. helt sjukt. alltså jag vill inte gå ner i vikt. vill bara sluta tröstäta. för hur jag mår är omöjligt att styra just nu, men maten är heeeela tiden i huvudet på mig.
liksom, hur fan slutar man töstäta ? har inte sett ett riktigt svar någonstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

secksmo:

liksom, hur fan slutar man töstäta ? har inte sett ett riktigt svar någonstans.

om du inte oroar dig för vikten - keep eating. om du oroar dig - keep eating, och träna. Jag är inte alls pro på detta, ville bara bidra med det jag hade, nu ere slut på de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

om du inte oroar dig för vikten - keep eating. om du oroar dig - keep eating, och träna. Jag är inte alls pro på detta, ville bara bidra med det jag hade, nu ere slut på de.

Ja, finns väll inte så mycket val egentligen. får väll fråga en dietist. men dem ska vara så jävla "Mår du dåligt? Vi har kuratorer" typ. aja får bli som det blir.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev hungrig nu på grund av tråden[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera