Aviseringar
Rensa alla

matkort i gymnasiet - nyttigt?


Ämnesstartare

hej! jag går på ett gymnasie där man får matkort, alltså en viss summa som laddas varje dag på kortet. max 60 spänn kan jag köpa en lunch för. jag har tidigare erfarenheter om ätstörningar och vill inte hamna i samma träsk igen, därför är det rätt viktigtför mig att jag äter som man ska. och jag får ångest om jag äter onyttigt 🙁 så därför undrar jag, kan ni ge mig förslag på NYTTIGA luncher man kan äta ute? dvs som man inte blir fet av... tack ! [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Titta, smaka, fråga.


   
SvaraCitera

Fan vad lyxigt att få matkort. Finns ju sallader i princip överallt och wokhouse's. Dagens lunch på de flesta ställen brukar väl ha buffé och sånt, då har du ju en del att välja på. [smile]


   
SvaraCitera

sandys kanske?


   
SvaraCitera

Subway.


   
SvaraCitera

Dagens lunch?

Det är väl det enda, resten är onyttigt. Matkort är onyttigt. Ungarna äter pizza och hamburgare varje dag. Farligt!

(fast lyxigt)


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Dagens lunch?

eller alltså, lunchställen över huvud taget med mer husmanskost, liksom riktiga lagade portioner riktig mat.

En macka är ju inte helt fel heller. Lyxmackor.


   
SvaraCitera

haha jag trodde du menade matkort till matsalen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svaren! ska försöka satsa på salladsställen och lite sånt där.. för se om jag hittar ngt bra![smile]


   
SvaraCitera

HMM bra med 60 kr, vet folk som får 40. +5kr borde räcka för en sallad, eller +15 på vissa ställen kanske. ta med egen dricka (vatten, mjölk) om dricka vanligtvis inte ingår i priset


   
SvaraCitera

soimpolite:

haha jag trodde du menade matkort till matsalen

humuröst

OnT: Så langa nyttig baguette alt. sallad. Lägg till någon dag för dagens lunch. Undvik allt som heter snabbmat.


   
SvaraCitera

ät massa pizzasallad


   
SvaraCitera

skulle köpa cheeseburgare varje daaag


   
SvaraCitera

alohaa:

kan ni ge mig förslag på NYTTIGA luncher man kan äta ute? dvs som man inte blir fet av... tack ! [smile]

falafel, nötter/frukt/wasa sandwich/kryddade tomatsåser med något grovt bröd/sallader från något hemköp/willys/ica whateveru ni har vid din skola


   
SvaraCitera